Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Britta Hammarström - 10 mars 2011 20:01

...ganska hyfsat weatherwise. Rätt blå himmel, en lite blek sol, men den jobbade på, vinden jobbade också på, styv kuling minst...

Denna dag skulle bli en arbetsdag! Efter frukosten tog jag därför en dryg timmes promenad över grusväg och diverse fält med vännerna, så att mandrom skulle kunna knega på med gott samvete ett tag.

Insåg att jag måste hacka bort en del is, precis där min infart övergår i gata. Hackade med tung spade, hackade med tung spade, hackade med tung spade.....tänkte "detta är inte is, detta är betong"! Nåja, lyckades emellertid hacka upp en liten ona (frekvent förekommande korsorsdord...) från gången ut till gatan, så att smältvatten från gången kan försvinna i rätt riktning.

Lunch.

Beväpnade mig med bil- och garagedammsugaren, hink, diskmedel, trasa, "klibbroller" för hundhår och skred till verket. Allt löst åkte ur bilen. Det dammsögs, rollades,skakades fällar, togs bort skitiga frottéhanddukar och dito påslakan, det borstades, våttorkades - jag riktigt hörde hur Trofast drog en suck av lättnad   Trofast är van vid betydligt mer frekventa städningar av innanmätet, men den här vintern har ju inte precis inbjudit till det...

Plockade in en del av grejorna igen - nu började leder och rygg gallskrika....

Var tursamt nog bjuden på eftermiddagsfika hos vännerna U. och L.  Kunde sjunka ner där, pusta ut, dricka kaffe och avsmaka jättegott LCHF-bröd som Ulla experimenterat fram - verkligen kanongott! Fick receptet och har gjort en sats - mums!

Vädret ändrade sig snabbt under eftermiddagen - molnen hopade sig, blåsten tilltog och det började komma snöblandat regn - håller fortfarande på.


Vilken tur att jag hann  ta dessa bilder på förmiddagen   Telefonbilder, men ändå - kände hur hjärtat bara voltade i bröstet när jag upptäckte de här små filurerna i två halvt framtinade rabatter på baksidan.


    


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards