Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Britta Hammarström - 3 mars 2011 18:40

..att det är sant!

Efter promenad på  "tunggådd" golfbana vid Skytteholm, handling och idogt arbete i hemmet, belönade jag mig själv med kaffe och några pepparkakor ute på trädgårdstrappan! Det ni! Gassande sol, altandörren fick stå öppen och där satt mandrom och njööööt.

Vännerna deltog givetvis   


  


...dom var liksom.....

  


....överallt....

 


...det skulle vara närkontakt...

  


...solen jobbade för högtryck....

  


..Skrållan noterar - det finns en pepparkaka kvar....

  


....ska du ha den också ??

  


...så så Skrållan, inte tjata nu...gör som mamma...  


...vänta tills hon sitter där och blundar med fejset mot solen....

DÅ slår man till SNABBT!

  


Suck! Jag borde ju ha lärt mig....

Aldrig lämna kaffe med mjölk obevakat inom räckhåll för Bitte   

Nåja, det var inte mycket kvar...


Av Britta Hammarström - 3 mars 2011 09:50

....bara lite galen?


Nåja, det får utkristallisera sig om några månader. In any case - Bitte började löpa igår och jag tänker para henne. Ja, tänker och tänker - vi får väl se vad det såta paret tänker sig...

Emellertid och emedan så far vi åstad till Skövde i mitten av mars, för möte med Marit och hennes Figge.


Vilken present vi fick i den här delen av landet i går - och kanske på många andra platser. Sol, sol,värmande sol - kluckande och rinnande i stuprännorna, stora pölar på backen. Vännerna och jag gick sammanlagt 1 1/2 timme på golfbanan vid klubben - ljuvligt!


Nu ska jag ringa till Billingehus och höra mig för om stuga.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards