Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Britta Hammarström - 14 mars 2011 10:25

Jag undrar verkligen var stugbyarna i Sverige köper sina madrasser - från en cementfabrik?

La 4 (!) bäddmadrasser i min säng, trots det kändes det som att sova i ett stenrös.

Bara att inse att jag måste ligga helt stilla på rygg, då somnade jag - så småningom...

Att alla fyra vännerna kastade sig upp och ansåg att dom också skulle få plats i den smala sängen, gjorde ju inte saken bättre.  

Tog ett övertalande snack med dem - fick bara totalt oförstående blickar tillbaka - det mumlades om psykiska störningar, "vi är förskjutna", "utslängda...det är väl lika bra att vi går ut och lägger oss i snön..."

Till slut la sig Hippie, tungt suckande, på fällarna jag lagt bredvid sängen. Götarna höll sig fast med klorna...

Lyckades få dem samlade nere vid fötterna.


Jag vaknade ett flertal gånger under natten, det var lite rangerbangård i stugan. Vännerna bytte plats lite då och då, men i det stora hela höll de sig rätt lugna.


Nu har vi varit ute en andra gång. Hittade ett cykelspår i skogen, där man kan gå (dock ej cykla just nu) och där kunde hela gänget får springa av sig.

Om ett par timmar är det dags att träffa Figge.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards