Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Britta Hammarström - 1 mars 2011 17:21

...ha mera vinter - sluuuuuuta   

Dag ut och dag in - kallt, en h-etes massa äcklig snö, blåst - sluuuuta nu!

(Jaha, och vad hjälpte det lilla utbrottet då....)


Det är nog så att jag över huvud taget känner mig lite avig just nu. Det inträffar ofta när jag lämnat iväg en tidning till tryck. Hur man än vänder sig, anstränger sig, jobbar så ögonen blör´, sitter och filar och kollar till långt in på nätterna - nog fanken är det inte riktigt bra i alla fall.

då känner jag "detta är det sista numret jag gör, basta"! Men så går det ett tag och så lägger sig obehaget och lusten att bara "packa ihop och draga vidare" och så spottar man i nävarna igen - ett tag till......

Är halvvägs igenom MBK:s tidning också, så snart är det lugna gatan ett par månader.


I dag fick Skrållan pröva på "hitta-övningar" - det var skoj det!. Vi gjorde det väldigt enkelt. Tant figurant lekte med henne på stigen, gav lite godis och fnattade iväg en bit in i skogen. Första gången sprang Skrållan lite tveksamt, hade lite långa bakben, "ska jag verkligen...."? Men så ropade Tant figurant lite vänligt på henne och då blev det fart - och godisutdelning.

5 skick gjorde vi och det lossnade väldigt fort för henne - kul att se - och tryggt att träna med folk som vet hur dom ska bära sig åt.


"Pinnkampen" pågår - Hippie och Skrållan har verkligen kommit igång med lekandet

 




"Jag blir hellre jagad av vargar".......

Fast rätt lajbans ändå att bli jagad av en liten göte.

 


Bitte tager sig understundom en liten sittlur.



  


Nu får jag börja använda kameran mer och inte bara joxa med telefonen. Men ute är det lite för kallt för Mrs. Nikon - man blir så valhänt.



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards