Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Britta Hammarström - 26 augusti 2010 16:23

...tycker jag inte!  

Tyvärr är de ganska förtjusta i mig....

Jag brukar säga att jag är bästa myggmedlet - sätt ut mig någonstans så slipper alla andra mygg!

Antar att vi är rätt många som noterat att det är rent fasansfullt mycket mygg just nu- har nog aldrig varit med om maken. Spelar ingen roll var man är, dom är där!

Fladdermöss lär tugga i sig en oherrans massa mygg - i år borde dom vara så tjocka att dom inte kan flyga.


Var och tävlade i går afse - på ett ställe där det alltid är lika vänligt och trevligt. Tyvärr får man inte längre tävla på de fina gräsplaner som klipptes regelbundet för några år sedan. Nu får inte gräset klippas, för där finns några rara örter, fråga mig inte vilka.

Nu är en relativt liten grusplan det enda som står till buds. På tre sidor om denna plan går två grus- och en asfalterad liten väg, detta är nämligen ett friluftsområde.

I går var det dessutom cykeltävling! Horder av cyklister svischade förbi, fram och tillbaka och rätt som det var kom ett helt innebandylag springande förbi, glatt bankande med sina klubbor i asfalten...

Tävlingsledaren hejdade ett moment tills de rantat förbi (det var inte jag som tävlade då).

Under platsliggningen i tvåan reste sig flera hundar, gillade inte ståhejet runt omkring  - Hippie låg snällt, duktig flicka!

Vi gjorde inte något glimrande resultat - 163,5 med 0 på apporteringen, men det räckte till ett förstapris och faktiskt en förstaplacering också.

Och priser fick vi också  

  


Myggen ja. När vi stod och väntade på prisutdelningen såg vi förmodligen ut som en work out-grupp   

Det hoppades,krumbuktades, flaxades och viftades något ohemult hela tiden. Man trodde att det flimrade för ögonen - men det var myggsvärmar.

Jag hade hur mycket myggmedel på som helst - märktes inte!


I kväll är det rallylydnadskurs - kul! Nu ska jag lära mig fortsättningsklassens skyltar ordentligt. Rallylydnadstävling på MBK 12/9 och jag har anmält mig i fortsättningsklassen - nu gäller det att träna!!





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards