Alla inlägg den 25 april 2010

Av Britta Hammarström - 25 april 2010 16:36

...du har ju totalt missuppfattat det här med att vara collie - du ska skrida runt och se ÄDEL ut   
      

Av Britta Hammarström - 25 april 2010 09:00

I dag mår Stina hyvens. Åt ris och kalvfrikadeller med god aptit i morse - får flera små portioner några dagar framöver.

Tack Irene och Huliganen för vänlig krya-på-dig-kommentar  


Apropos vomering - tänk så mycket man slipper, när man verkligen väljer vilka bloggar man vill läsa   Nu flög en fågel förbi och berättade att det i någon blogg spytts galla över att man låter vätgötaspetsar göra MH. Suck......

Ja kära nån´ - tror man att det är för att få västgötar att hänga i trasor dagen i ända - ja då begriper man ingenting, oavsett om man haft haft hund i en massa år.

Vi lämnar det trista ämnet - inte värt att spilla mer tid på.


Har ställt ut krukorna med övervintrade pelargoner - de mår fint! Är hårt nerklippta, försedda med ny jord och det kryllar av nya blad - ännu så länge pyttesmå, men snart så...

Alla utom en står tätt intill husväggen på södersidan och jag lägger plast över på kvällen,  natt-temperaturen inte att lita på än.


Egentligen skulle jag vilja lägga om gräsmattan på baksidan - men det är ett alldeles för stort och ohanterligt projekt -

den får vara som den är - rätt ojämn.

Bara tanken på att ha hela baksidan avstängd för vännerna i månader - nääää    jag skvätter i lite gräsfrö här och där varje år - fungerar rätt bra.


I dag blir det fönstertvätt! Varje gång jag ska tvätta fönster numera blir jag lika tacksam över att jag bara behöver tvätta två sidor   









Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards