Alla inlägg den 6 april 2010

Av Britta Hammarström - 6 april 2010 18:18

Snöeländet bara poooff, försvann, solen har lyst mest hela dagen och mandrom känner sig nöjd efter att ha varit idog och strävsam i dag.

Drygt timslång promenix med vännerna - på väg till skogs lämpadee jag in en binge tvätt i maskinen hos kompisarna fyra hus längre upp å stritan - det är verkligen gräääsligt  att vara utan tvättmaskin. Och en himla tur att man har barn och goda vänner i närheten!

Efter promenaden lite ärenden. Lunch - ute!

Hämtade tvätten och hängde den - ute    Flickorna fick stanna på baksidan - satte grind för altandörren - jämrans så sura miner det blev....

Dasmmsög, kastade ut påskris,snyggade till den vackra tulpanbuketten jag fick av Bettan på påskafton.

Plockade ner den lilla påskkärringen som rider på sin kvast - den har jag tittat på varje påsk sedan jag föddes.


Ut på baksidan och började vårstäda rabatterna. Eftersom jag - lydande trädgårdsexperters råd - låtit det mesta bara vissna ner, har det som tidigare varit höstjobb nu blivit vårjobb. Klippte och snyggade till, plockade bort en ruggans massa bruna blad från den stora rhododendronbusken - den har tagit stryk i vinter....

Orkade inte med allt - inte har jag stor trädgård - men jobbet räcker till kan jag säga.

Vännerna övervakade förståss allt mycket noga, avbröt ett par gånger för att brista ut i lek.


När vi promenixade på förmiddagen tänkte jag att om Bitte av någon anledning skulle "komma bort" -vilket jag ser som en omöjlighet eftersom hon aldrig är mer än högst 10 m från mig, oftast betydligt närmare än så- men om - ja inte skulle hon svälta ihjäl   

Hon letar oavbrutet efter något ätbart, vad som helst duger! Harlort, tuggummi,matrester,kattsk-t, you name it! Hon vet att jag har ögonen på henne och jag får henne att spotta om jag hinner hejda henne. Två gånger inom två dagar har jag hejdat henne från att glufsa i sig ca 1,5 dm långa åkersorkar -  äääääckligt  

Jooo, hon får mat hemma! Och godis! Och kex på kvällen! Och jag har maskat av henne - tänkte att det kanske skulle ta ner aptiten lite , om det var så att hon hade mask - hah! Glöm det!

Nu när snön smält brukar ju de flesta jyckar vara rätt duktiga på att hitta "det som gömts i snö" - men Bitte är rent otrolig....och snabb....


Tvätten blev torr - härligt!

Nu väntar en hög med stryktvätt - jämmer och elände - men det är bara att ge sig på´t !











Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards