Alla inlägg den 3 april 2010

Av Britta Hammarström - 3 april 2010 17:58


Familjen ramlade in vid 12-snåret. Bara Olle saknades, han är i Norrland och hälsar på syrran.

Först blev det "ägg-sök" - alla påskägg hittades så småningom, men det tog lite tid   

Därefter vidtog ägg-målning

  


Nu var det dags för lunch.

Vi åt en massa god mat under trivsamt glammande.

När det var dags för efterrätt och kaffe gick Janne och Sam ut och fixade ihop min trädgårdsmöbel - tack, tack!

   


Eh, behöver du hjälp Janne?

    


Vi bestämde oss snabbt för att inta efterrätt (chokladpudding med vispgrädde) och kaffe ute.

Vädret var ju bara så fullständigt underbart!

  


Eli yrkade på såpbubbleblåsning - klart man måste blåsa såpbubblor när det är vår  

  


Även en 13-åring...

  


och en 17-åring...

  

jagade gärna såpbubblor!


Medan vi smaskade i oss chokladpuddingen, fick vännerna varsitt tuggben

  


Eli iakttog intresserat hur Hippie malde i sig sitt ben

  


När familjen åkt var och en till sitt och jag röjt undan, åkte vi ut för promenad.

Och titta vad "sakletar-Hippie" hittade men blev genast av med det, till fröken "jag-snor-åt-mig-allt-så-fort-jag-hinner" Bitte.

Bitte kom struttande med det fina hornet i munnen och försökte övertyga mig om att det var hon som hittat det.

Men matte, som fortfarande har synen i behåll, gav Hippie belöning - ok, de andra två fick en liiiten bit också, men Hippie fick mest. Nån´ordning och rättvisa ska det va´.

  


Nu är det dags att plocka i ordning lite inför morgondagens utställning - Lilla Stockholm.


Ja ja, synen har man väl i behåll -men hur är det med minnet   

När familjen dragit hemåt kom jag på att jag glömt bort kycklinglåren som jag omsorgsfullt tillagade i går kväll -

de stod kvar i kylen - attans korkskalle   

Nå, ingen behövde ändå gå hungrig från bordet och kycklinglåren åker in i frysen.



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards