Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

I dag...

Av Britta Hammarström - 14 augusti 2010 20:47

...gör det absolut inte ett smack att jag bara har kallvatten i duschen     



GODE TID!  Klockan är snart 21 00, jag har gjort en snabb visit till rummet där jag har min dator - här är fortfarande 29,9 grader, trots nedfälld träpersienn och bakom den öppet fönster.


Vännerna ligger utspillda, reser sig med jämna mellanrum, tassar fram till närmaste vattenskål och sörplar i sig några dl. Har fyllt med kallt vatten flera gånger. Promenad i morse -  inge´mer.....


Väder-guruna lovar svalare väder i morgon - please, plase!!! Det här är bara outhärdligt! SMHI hotar med 94% luftfuktighet runt midnatt - nu är det "bara" runt 90 %.


ALLT är fuktigt! Min goda, knastriga hårdbrö-macka til morgonkaffet är mest som en limpskiva.......

Tvätt som hängt ute och torkat (HAH!) borde läggas i ugnen ett tag......


Nu får det vara slut!

Märkte i dag att AC:n i min bil lagt av - d v s behöver nog fyllas på vätska. Tror inte att det är gjort någon gång tidigare och med tanke på hur den har utnyttjats denna sommar...

Jag lär inte vara ensam om att behöva påfyllning....


Om det inte fanns en så otrolig mängd flygfän utomhus, så¨skulle jag gladeligen lägga mig på däcket på baksidan och knoppa i natt.....





 
 
Ingen bild

Marianne K

15 augusti 2010 10:23

Det där med att byta värmeanläggning verkar riktigt jobbigt och dyrt men det blir bra när det är färdigt, om det nu är någon tröst. Tack snälla, för att du åkte efter oss hela vägen i går ifall min bil skulle lägga av, vilket var nära. Det var egentligen TACK jag skulle säga när jag ringde dig men vi började prata om annat så jag glömde vilket mitt egentliga ärende var. Kram!

Britta Hammarström

15 augusti 2010 18:53

Man kan ju inte lämna gamla vänner i nödläge :0)
Nu löste sig ju det äventyret bra för dig och här blir det en rackarns schangdåbel värmeanläggning :0)

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

15 augusti 2010 19:37

Hallå Britta!!!
Här rusar jag in på din blogg med hela famnen full av kramar. Det är kramar från alla på gården. Jag skulle tro att det e så jädrans massa kramar så att det räcker en hel vecka.
Pust det va tungt må du tro. Tungt på ett trevligt sätt.
Nu rusar jag vidare. Ja just det... Snygg-Göte heter jag om du hade glömt!!!!!

http://colliepojken.blogg.se

Britta Hammarström

16 augusti 2010 14:17

Tack, tack Göte! Oj så kramarna värmde :0)
Inte har jag glömt dig - ALDRIG!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards