Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Tvärtrött - men nöjd!

Av Britta Hammarström - 18 april 2010 20:06

Åh - vilken trevlig dag   

Tack Pete, Birgitta, Ylva, Ronny, Britta, för att ni kom med Hilma, Alex, Skrållan och Ida till dagens mentalbeskrivning - och tack "gudmor" Karin som kom och tittade och hade med sig västgötarna Ystra, Deja och Alva!


Just nu är jag så trött att jag kunde stå och sova....

Upp 05 00 i morse, frukost med Pete och Hilma, ilastning av de sista prylarna i bilen och så drog vi till MBK.

Pete och Hilma gick på promenad, jag träffade funktionärsgänget, vi plockade ut banan, gick till skogs och satte upp den - allt funkade rent görbra!

Fika och macka till funkt. och så gick första hunden upp (en gosse från Grålöten). Nr 2 var Oxbergets Jonathan Lejonhjärta (Alex)

med matte Birgitta


Åhii och hej - trasor är kuul!



Next dog var en Grålötare och så kom Hilma

här på väg att kolla in Dumpe


och här tas kontakt med ett av spökena



Skrållans matte bad mig gå med S. Jag visste att det inte skulle vara några problem,  annars hade jag inte gjort det   Skrållan gick så fint med mig, men matte tittade så intensivt på det hela att hon glömde bort att ta bilder - här fixar vi i alla fall med trasan

 

sist ut av Bittes valpar var Ida - även hon gillade trasor...



och här tar hon alldeles själv kontakt med Dumpe

   



Mycket mingel var det   

             


... glada västgötar myllrade runt....


 


...toksprang ...

 


...bilade kö...

 


...och fnattade runt i största allmänhet

   


Behövs inga g´nattsagor i afton.......




 
 
Irene

Irene

19 april 2010 08:06

Så kul! Och så överväldigande att se så många västgötaspetsar på en och samma bild... här nere träffar vi sällan på någon.

När Huliganen gjorde sitt MH hade vi världens bry att komma med någonstans så till slut lyckades vi prångla oss med när Dobermannklubben hade sitt. Det var massor av dobbermans och en enda liten västgöte... :-)

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Gudmor

19 april 2010 09:06

Tack själv för en trevlig dag med hundar, tvåbeningar och lunch. Väldigt roligt att bli inbjuden att följa denna fina kull som mitt hjärta tickar lite extra för.
Tack även för hjälp med "böket" med spårselarna.

 
Pete & Hilma

Pete & Hilma

19 april 2010 11:08

We both thank you from nice time there. Back home now with Hilma. She looks happy when met you all.

http://www.hilmis.vuodatus.net

 
Ingen bild

Britta

19 april 2010 11:16

Irene!
Vilken tur Dobermännerna hade :0) Att få se en alldeles riktig västgötaspets :0)

Karin!
Så kul att du kunde vara med - härligt att se hela gänget nere på plan :0)
Åker nu till klubben med köksattiraljerna som jag diskat, langar in spårselarna på vägen - synd att de inte passade :(

Pete and Krista!
It was lovely to see Hilma again "in real life" - she looks great - and I think both Hilma and dad had a good time :0)



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards