Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Sommarsvålarna påsatta....

Av Britta Hammarström - 12 april 2010 18:53

...hos grabbarna på verkstan´. Blev lite extra turer runt däcksbytet. Stoppade ner handen i den ficka i bilen där mina två låsverktyg alltid ligger (läs - ska ligga). Tomt! Icke ett enda litet låsverktyg fanns att skåda - hmmm - är det onda makter i farten   . *tänk, tänk* - månne de finns kvar på den andra verkstan´, som servade bilen för ett par veckor sedan ?

De alltid lika vänliga grabbarna grabbers på det här plejset letade högt och lågt för att hitta låsmuttrar som passade - icke!

Ringde andra plejset, där det sas att man faktiskt alltid lägger tillbaka sådana små viktiga tingestar, "men kom hit så får vi fixa det här".

Körde dit - näää, inga muttrar där heller - men! När jag lämnar bilen till service tar jag alltid ur buren -man vet aldrig vad dom ska hitta på - och måste buren tas ur å verkstan´kostar det extra pluring.

Vid service på min Vovvlo var två killar inblandade. Nr 1 startade jobbet, fick sedan åka iväg med sjukt barn, nr2 inträder och avslutar jobbet. Vet inte att nr 1 har tagit upp muttrarna ur fickan på passagerarstolen - utan langar ner dom vid reservhjulet. Jag hämtar bil, baxar in buren - inte fanken tittade jag efter om muttrarna låg där dom skulle - klart att dom gjorde - gör dom ju alltid!!!

Så nu blev det - ut med vännerna, binda upp dem, baxa ur buren (fick hjälp med det) och heureka !!! Där låg dom!

In med buren, in med vännerna, tillbaka till verkstad nr 1 och på med däcken. Fick också pröjsa för två nya däck - men det var väntat.....

Kommer att få slanta av för två nya vinterdäck också, när det blir dags för sådana igen....


Så kan det gå - när inte muttrarna är på (plats)   



Och nu kan jag lyssna till ett ljuvligt ljud - nej, inte koltrastar eller så - utan till min tvättmaskin som hummar och går   vilken lycka! Det tog Danne ca 45 minuter att fixa det hela i underjorden - nu kan jag tvätta, tvätta, tvättatatatarammtarmtaram!

Och ingen uppgrävning av gräsmatta - Danne, du är ett geni   - "a wizard with the pipes"!


Ska nu gå ner och hänga, hängalalalala.....






 
 
Ingen bild

Solan

12 april 2010 21:05

Visst är livet förunderligt, man kan bli jättelycklig över en fungerande tvättmaskin! Men så är det ju, de mest vanliga prylarna som man omger sig med är dom värdefullaste rent praktiskt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards