Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Britta Hammarström - 21 januari 2012 17:38

....Telia!!!

Vill hellre säga Felia :(


Cirkus en gång/kvartal under över ett års tid har jag ringt till ovan nämnda bolag och undrat över mitt mobila bredband - sååå trööööögt! Har varje gång fått käcka uppgifter om att "vi bygger ut 4G-nätet på Ekerö väldigt snart, men än så länge går mobiltelefonin på samma band och telefonin prioriteras - men snaaaart så!!!"


Jaha........


Ringde igen förra veckan och si! En ung man sa att "inte konstigt att det är trögt, du har ju bara 2G, ni är uppgraderade till 4G där ute"!

Jaha.........jaså minsann....


För ynka 50 spänn/månaden mer (blir i alla fall 600mer/år) skulle jag få modem och bli uppgraderad jag med - tjosan!


Slog till!


Fick modemet, kopplade och installerade - inte f-n gick det fortare - om något så tog det längre tid att koppla upp och inte var det någon skillnad ute på nätet heller.


River sig i huvudet......


Ringer ovan nämnda bolag igen och ung man berättar för mig att "jamen du har inte tillgång till 4G ännu, där du bor (vilket inte precis är in the middle of nowhere), men om du flyttar din tomt lite närmare Ekerö-bron (Vilken av dom?) så skulle det funka"!


Sedärja......


Frågade försynt varför jag inte blivit upplyst om detta av annan ung man? Hade det inte varit lämpligt?

Den unge man kjag för tillfället pratade med höll med, tyckte att det var klart o-bra - "men du vet, det kommer säkert att vara klart senare i år".

Säger då denna äldre dam, som nu börjar känna hur det ryker lite i hårbotten (dock ej över den unge mannen, som är trevlig och gör så gott han kan utan fastmer över ett företag som har så många som svarar kunderna i telefon att ingen vet vad den andre säger till slut - utbildningsnivån verkar inte PRECIS JÄMN OM VI SÄGER SÅ!!!)


"Så de facto är det så att jag betalar för en tjänst som jag inte kan untnyttja"?


"Ja, så är det tyvärr och jag kan inte ändra din uppgradering".......


Nähä......nu slår det nog upp små lågor ur hårbotten snart :0)


"Men jag kan i alla fall ge dig två månaders gratis abonnemang som kompensation"!


Oj! En får tacke och bocke!!!!!!


Det var bara att ta erbjudandet och hoppas på att Felia får ar---et ur vagnen och blir klara med utbyggnaden av 4G-nätet å Ekerö.

Gissa om jag kommer att ringa om två månader och kolla !!!!! Och begära mer avdrag, ända tills jag kan utnyttja tjänsten !!


Middediddediddagsdags!








Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards