Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Klant-tant!

Av Britta Hammarström - 20 april 2012 16:36

...men först några bilder på Nenya och Birk, som bor i Skärblacka. Tack Mathias för fina bilder!!!

"Valparna" är nu 10 1/2 månad.



Nenya        "Husse har sagt att jag ska sitta kvar"...



"Mmmmmm, luktar gott"!

 


Nenya har full koll - på vaddetnuär!

 


Birk  "Nenya, vad ser du, ööööhhh, tala om"!!!

   



Undrar om Birk kollar in hästar, de är nämligen på en ridbana.






Jaha, och så till den trista historien om Tant Klant  - det var så här:


Ca 04 50 i morse vaknade jag av att Hippie hoppade över mig (med endast ett tassavstamp i min mage) och försvann ut i hallen. Blev omedelbart klarvaken - AHA! Hon kommer att spy! (någon enstaka gång kan Hippie få en tocken där gallkräkning på morgonen - tom mage och så blir det ett par små gula fläckar ) - och som alla hundägare vet - en hund KAN INTE SPY PÅ GOLVET, DET MÅSTE SKE PÅ EN MATTA (alternativt i mattes säng).

Eftersom jag just inköpt en ny gångmatta till del av vardagsrummet - visserligen billig, från Rusta (här köps inga andra sorters mattor), men ändock ny, ville jag försöka rädda den.

For iväg genom hallen, in i vardagsruymmet, där Hippie redan hunnit leverera en liten fläck å sagda matta och tydligen tänkte ulka igen!

Jag ville få henne att flytta sig någon meter framåt så att eventuellt  mer ulkande hamnade på skynket som jag alltid har på golvet framför altandörren. Tog ett steg fram - fort! - för att skjuta fram henne - lyckades få in foten under mattjä.......n och föll handlöst framåt  .

Hann tänka "inte handlederna!!!" och vred mig så att jag hamnade på höger sida och höger axel. Yes! Där låg jag i nattpajtan och försökte hämta andan, medan fyra hundar kastade sig över mig "hur gick det, hur gick det, matte, matte, lever du"??? Ett väldigt slickande, pussande och trampande - mest  mig.....

"Ok, gulligt av er vännerna, men kan ni backa lite, så att jag kommer upp - hallå, backa!!".

Västgötarna satte sig prompt en bit ifrån mig med bekymrade miner och Hippie stod där med tveksamt svängande svans "Alltså, vare´nåt´JAG gjorde?" såg hela hon ut som.


Man kravlade sig upp och konstaterade att alla lemmar satt där dom skulle och fungerade. Öm som fanken i axeln och skapligt skrapsår på knät, men annars så......

Pratade med vännerna, förklarade för Hippie att hon var helt utan skuld och så blev det lite morgonkäk, utsläpp på tomten och efter torkning (och rengöring av matta) ramlade vi i säng igen och jag somnade faktiskt om.

När jag vaknade igen vid 8-tiden och klev upp - ajajaj - fanken också - revbenen på höger sida var inte glada.


ja ja, det kunde ha gått värre, det här fixar sig, Diklofenak works wonders   Får väl preparera mig innan jag åker och tävlar i morgon.

Det gick i alla fall bra att gå promenad i skogen vid klubbstugan, träna rallylydnad med Skrållan och Bitte. Här hemma har jag dammsugit - och överlevt.

Man är mest sur på sig själv för klantigt uppträdande    

 



 
 
Ingen bild

Agneta

20 april 2012 17:19

Stackars dig! Hoppas att revbenen inte gör allt för ont och att medicinen hjälper.
Ha en bra helg
/Agneta
P.S tur att man inte var haren i mailet!!!D.S

Britta Hammarström

20 april 2012 21:43

Ingen större fara - tanten har varit med om värre :0)

Jo, den haren fick det inte roligt - urrkkk!

 
Ingen bild

Duritzan

20 april 2012 17:28

Har hört läkare föreläsa just om riskerna med mattor. Så här finns inga mattor som inte är limmade på golvunderlaget. Får man in fötterna under dom så är det iaf inte oavsiktligt :-)
Dessutom blev det mycket mer lättstädat...

Britta Hammarström

20 april 2012 21:42

Efter att ha jobbat i vården i ca 40 år (visserligen inte "aktivt", men som läkarsekreterare) vet jag också en hel del om mattkanters ödesdigra inverkan på folk. Har halkunderlag där det behövs. "Denna här" gångmattan är gummerad på baksidan, men uppenbarligen räcker inte det.Skall åtgärdas ytterligare.

 
Ingen bild

Monica Å

20 april 2012 20:13

Stackars dig, men du är en tuffing Britta!! Själv fick jag kristallsjukan idag, inte roligt.

Britta Hammarström

20 april 2012 21:39

Har också haft den - det går över! Finns bra rörelser du kan göra. Är irriterande, men absolut inte farligt!
Men jag tycker ändå synd om dig :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards