Alla inlägg den 22 april 2012

Av Britta Hammarström - 22 april 2012 18:00

....söndag. Men för tjyven! NÄR kommer våren? D v s värmen. Knoppar brister och blommmor blommar trots denna "survår", det går liksom inte att hejda, fast det går lite på halvfart. Men übrigens är det trätt trist.


Ägnade ett par timmar på eftermiddagen åt utejobb, flyttade in pryttlar i "nya" förrådet, planterade tillbaka kameleontbuske, som fick flyttas när det byggdes upp igen, kaxade till mig riktigt och klippte rosorna - och jädrar i min lilla låda vad mina lätt tillknycklade revben protesterar nu   Blir nog bara ben- och magövningar på gymet på tisdag.....


Skogsprommis på förmiddagen och vidare till Helgö för fika med Olle och valpgull (Bettan är på colliekonferens).

Vilka härliga fluffbollar! 


Och här sitter lilla jag och funderar på livet...


Åhh! Ett par ben, det brukar betyda trevliga saker....  


Näääää - benen försvann....

 


 I dag är jag farlig! Jag har fått tänder!!!


Och kolla mig då! Värsta lejongapet!

 


Den smet!!! Himla typ...

 


Släpp mig! Nähä, jag håller faaaast....

 


Här kan man få egen kuppe en liten stund... 


Mammamat är BÄST!  


Hörni små iglar, nu får det snart vara bra...

 


Jämrans, så t r ö t t jag blev...


Inte jag! Jag har minsann ork kvar.....zzzzzzz

       


Jag är totalt sluuut...

   


Äntligen blev man upplyft och får pussas!   



När vi satt och fikade, kom det här söta paret hoppande utanför köksfönstret - en korre var väldigt röd,hade redan fått på sig sommarpälsen och lyckades komma med på tre bilder. Den andra är fortfarande lite vintergrå.

Jag blir så lycklig när jag ser ekorrar  

I går såg jag en skuttande på fältet utanför mig  - den första på jag vet inte hur många år -  underbart.När barnen var små fanns det betydligt fler, så bara försvann dom - men nu är de tydligen på väg tillbaka. Hjärtinnerligen välkomna små vänner   

   




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards