Alla inlägg den 11 april 2012

Av Britta Hammarström - 11 april 2012 14:33

...mösshatare som jag, lyssnar till det (lilla) förstånd som finns och kränger på mig smäcken i dessa dagar

Inte en chans att jag skulle gå med bar knopp i den elaka snålblåst som varit de senaste dagarna.

 

I dag är det - om inte vindstilla - så betydligt lugnare.

Och så har träningen kommit igång igen - härligt! I går blev det rallylydnad med småfolket på förmiddagen, efter promenad. En klubbkompis var också där och tränade, vi hjälpte varandra, jag fick en budföring med Hippie - jättebra att få springa till okänd person!

Vid 17-blecket åkte vi till klubben igen, liten vända i skogen och så tränade jag igenom lägre-lydnaden med en glad Hippie (trots det absolut vedervärdiga vädret...) och så blev det budföring med skott - även denna gång till okänd person. Inga problem, Hippie springer i full fart, skotten sk-r hon fullständigt i - duktig tjej!


I dag var det sökträning i klubbstugeskogen. Hippie fick i dag både vuxen figurant och en liten "barnfigurant" - Gittans barnbarn Matilda var duktig figurant och Hippie tog henne på fullständigt allvar, både när hon satt lite öppet och när hon låg inlindad som en kåldolme i en filt - bra skall med endast lite uppehåll vid figurant  och även bra tomslag.

Det kan ju faktiskt vara lite svårt för en del hundar att markera barn - dom kan helt enkelt bara springa förbi dom - i varje fall tills hunden lär sig att "barn är också människor"  


Visst kan de här fyrbeningarna ställa till en del i rabatter etc....men fina är dom!


Bocken hade bara...


..en dam med sig i går, det brukar vara tre.  



 



Och så här gott sover min fin-Stina gammelvovva i soffan på kvällen


 



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards