Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Good grief....

Av Britta Hammarström - 30 januari 2012 13:25

...som Linus i Snobben säger 

Nu har väl ångtrycket sjunkit, men för ett par timmar sedan........


Fick ett mail från Felias kundtjänst där det stod "om du skickar tillbaka modemet, så ska vi ändra ditt abonnemang till det du hade tidigare" .

Jahaja...

Nu var det bara så att mitt gamla modem är kaputt, is no more, stone dead! Och varför det då?

Jo, när jag fick det för ett par år sedan, satt det ihop så hårt att jag måste få hjälp att få isär det för att få i sim-kortet., nätr det väl var isatt - fine, nu behövde jag inte slåss med det mera....förrän jag fick ett nytt modem....

Sim-kortet måste ut, jag försökte på alla upptänkliga vis att få isär modemet - sattihop som berget, som om det var ihoplött! Till slut fick jag försiktigt bända isär det, livrädd för att förstöra sim-kortet, men det gick till slut - modemet var då ett minne blott.

Det nya modemet var hur tjänstvilligt sopm helst - lätt som en plätt att ta isär och sätta i sim-kortet - vilken fröjd!

Och nu kräver alltså Felia tillbaka modemet för att kunna tänka sig att ändra tillbaka mitt abonnemang.

Skickar jag tillbaka det har jag inget modem alls...

Hmmm....

Ide´! Jag ringer Felias butik i Vällingby opch frågar vad ett modem kostar - förmodligen får jag väl pynta av för ett nytt - d v s ett som passar mitt gamla abonnemang. Ringer det nummer som anges, ett 08-direktnummer till butiken - kommer till en cetral växel för ALLA butiker, ber att få bli kopplad till V-by - men se det går inte alls! För det är nämligen fel på Felias växelcenters utrustning så damen kan inte koppla mig någonstans!!! Får till slut ett annat nummer där dom "kanske kan koppla dig till butiken". Ringer..."väntetiden beräknas till 8 minuter"....väntar....när det sägs "du kopplasnu fram" ....klick! Och så är samtalet borta. Försöker igen "väntetiden beräknas till 6 minuter"....väntar......"du kopplas nu fram"....klick! Och så är samtalet borta. Nu börjar jag bli ganska irriterad. Ringer 90200 för att försöka nå en mänsklig röst den vägen...."väntetiden beräknas till 27 minuter"! Då gav jag upp, tog vännerna och gick ut en stund, för att coola ner mig. Åkte sedan till Felia i Vällingby, medförande det nya modemet. Berättade mitt lidandes historia och den unge mannen där var väldigt trevlig och lät mig t o m se på en karta hur täckningen var på Ekerö. Beträffande modem till mig måste han tala med sin chef. Försvann, var borta ett tag och återkom med en liten ljus dame, som såg ut att vara ungefär 14 bast. Hon ändrade inte min en enda gång under den tid jag var där,tittade inte på mig, hade fullt sjå med att tugga tuggummi och instruera den unge mannen hur han skulle knappa på datorn. Jag fick i alla fall ett nytt modem, utan att behöva pröjsa - tack för det! Det andra måste jag ändå skicka tillbaka till Luleå. Frågade om det inte kunde gå med deras internpost - "nää, det måste komma från dig". Ska fixa iväg det subito, vill bara bli av med det!

Hade jag fått rätt information från första början hade jag inte behövt uppleva hela den här j-a cirkusen!!!! Och så hade det varit väldigt trevligt om den lilla damen i butiken hade tittat mig i ögonen en enda gång. Kanske t o m sagt "trist att du haft så mycket besvär"!


Telefonbilder

så här blir det om man plåtar rakt mot solen



eller så här.... 


Fantastiskt vackert är det ute i dag i alla fall - balsam för en lätt uppretad själ   

 


 Grindstolparna har fått mössa 





 












 
 
Ingen bild

Karin med Deja o Alva

31 januari 2012 14:48

Tålamod är en underskattad dygd!!!

Britta Hammarström

31 januari 2012 18:43

:0)

 
Telia kundservice

Telia kundservice

1 februari 2012 10:10

Hejsan,

Jag heter Markus och jobbar med kundservice på Telia.

Det verkar onekligen som att ditt ärende inte hanterats på bästa sätt, vilket jag bara kan be om ursäkt för. Modem kan naturligtvis gå sönder eller av annan orsak fungera dåligt, det är omöjligt att undvika. Normalt sett så har vi dock färdiga rutiner att följa vid utbyte av trasiga modem, varför det blir extra olyckligt när kunder tvingas lägga ner en massa energi på att själva lösa problemet. När det sedan gäller talsvaret och vår centrala växel så ska det naturligtvis aldrig vara några problem att komma i kontakt med oss. Just telefonsamtal till butiker kan vara svårt eftersom deras svarsservice är beroende på arbetsbelastningen i butiken. Om samtalet inte kan besvaras ska du ändå komma till någon som kan hjälpa till med problemet och även - vid särskilda behov - ta kontakt med den specifika butiken.

Sammanfattningsvis så är vår ambition att hantera ärenden på ett bättre sätt och jag ber om ursäkt för de problem du haft. Hoppas i alla fall att eventuella kontakter i framtiden lämnar ett betydligt bättre intryck.

Om du har några kompletterande frågor är du varmt välkommen att kontakta mig via nedanstående formulär.

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Med vänlig hälsning
Markus Eriksson
Telia kundservice

http://www.telia.se

Britta Hammarström

1 februari 2012 14:48

Hej!
Jag uppskattar att du tagit kontakt och tänker väl (trots allt) inte byta leverantör....
Det egentliga felet i det här ärendet var ju att jag initialt fick totalt missvisande upplysning - d v s att jag nu kunde använda mig av 4G-nätet, där jag bor på Ekerö. Hade jag fått informationen "tyvärr, den utbyggnaden kommer inte att bli klar förrän 2012" (när under 2012 kunde förstås inte anges, förmodar att det lika väl kan bli i mars som i december).
Med den informationen hade det bara varit att vänta...
Nu "lockades" :0) jag i stället att ta ett tillägg på mitt abonnemang, som jag inte kunde utnyttja och sedan rullade hela cirkusen på....
Nåväl, nu är jag tillbaka på ruta ett igen och får bara avvakta tills utbyggnaden av 4G-nätet blir klar här ute.
Det modem jag fick sänt till mig, är tillbakaskickat till Luleå och det enda problemet jag har nu är att det nya modemet (i stället för det oanvändbara) har ställt till det lite med mina inställningar i "den här datorn" - men det kommer min son att fixa inom kort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards