Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Min polare Nikon...

Av Britta Hammarström - 9 januari 2012 15:58

...fick följa med på den längre promenaden i går - till favoritplatsen, Skytteholms golfbana.

Sol, blå himmel, i stort sett vindstilla..


...frost i gräset

   

..och ett gäng glada hundar   



Kull Stina - du har den!!

   


Inte jag, inte jag, inte jag!!!!


Som en liten stridsvagn råkar Skrållan köra över Hippie...

   


Oj! Ehhh, ursäkta.... hur gick det? Jorå, inga ben brutna, men du MÅSTE faktiskt se dej för Skrållan!

Stina i närbild  - gör det hon är bäst på - skäller   

 

..och i "snygg-pose" - rätt fin 11-åring.... 


Bitte i närbild - gör också en av de saker hon är bra på - titta på en, allvarligt och intensivt 

      

 

Och i "snygg-pose", även om ena bakbenet liksom inte hann med så duger du finfint Bitte!

 


Men....

Jag har ju alltid trott att collien är ädel...



...elegant.....


graciös....

   

....värdig....

'

..liksom lite nobel....  

..lite sval så där...... inte så här busig    

Frust, snoorrrrkk....kom brudar, här finns det SORK!  

 Shhhhh...snörvla inte så dant morsan, jag är bergis på att jag hörde en!

 Du är världens bästa Hippie!

 

  Skrållan är fenomenal på att hitta golfbollar, oftast får jag dem, i utbyte mot en godbit. Ibland MÅSTE hon bara leka med den själv och hur kul är inte det   

   




 
 
Ingen bild

Judith Rand

9 januari 2012 16:49

Love the photos Britta, the dogs look in great condition and having a great time. Hope you are well.
But where is the SNOW....is it normal for this time of year ??

Britta Hammarström

10 januari 2012 09:12

Hi Judith!
No, this is an unusual winter - at least in this part of the country.Up north there is snow, even if it came later than normal, but here and further south - just rain and occasional days of "snowslosh" that melts away with the next rain...
Right now we have some colder days with frost on the ground - lovely!!! No muddy dogs, that needs cleaning after each time outside. There will probably be snow before winter is over, but nothing like the two last ones - when we on the other hand had faar too much, there was no end to it! Well, you are never satisfied eehh :0)
Hope you, hubby and dogs are doing well!

 
Ingen bild

Marianne o Exi

9 januari 2012 17:05

Jättebra bilder! Tur att din polare Nikon följde med på prommisen:)

Britta Hammarström

10 januari 2012 09:06

:0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards