Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Britta Hammarström - 25 juni 2010 13:08

Vilket perfekt midsommaraftons-väder!

Jag missar tyvärr trevlig midsommarmiddag med goda vänner, och det blir ingen tur till Ekebyhovs slottspark, för traditionell titt på stång, dans och hejande på många vänner och bekanta.

Nix - här firas midsommarafton med de tre musketöserna - men det går ingen nöd på någon av  oss.

Stina blir stadigt bättre, i dag är faktiskt första dagen spm hon verkar helt klar i knoppen, men visst är hon trött och behöver lugn och ro.

 Jag har slutat med smärtstillande tabletter - de verkade mest göra henne yr i mössan och lite illamående.

Op-såret är kanonfint, torrt,oretat och fint slutet, och Stina rör det fortfarande inte. Kragen ...... ja den får vi nog glömma, snacka om tjurig dam....

Första natten var hon så snurrig så då fick den vara på, i går kväll - NÄHÄ, här ska inte vara någon j-a krage! Jag talade allvar med henne "DEN SKA VARA PÅ - BASTA". Stina la sig ner muttrande och blängande och så fort hon märkte det alla minsta att jag började slappna av  - RAFSA RAFSA NNNGGG NGGAHHH RAFSA RAFSA BÄNDA LOSS! Det spektaklet kändes betydligt värre för hennes op-sår än om hon slickat lite på det - vilket hon inte gjorde.

Men kopplet fick vara på....


Vi har varit på skogspromenad - men är människan skvatt galen  ????    Nja, det var inte så farligt...

Åkte till skogs, Stina fick ligga i baksätet. Hippie och Bitte flängde lyckligt runt och jag gick med Stina (surt blängande) i koppel, vi gick ca 100m och vände sedan. Så plockade jag lite kantareller där bilen stod och langade lite prylar som Hippie och Bitte fick leta efter. På hemvägen inhandlades 1l svenska jordgubbar. Så visst får jag en midsommarmiddag   matjessill,färskpotäter och svenska gubbar med glass.


Bitte håller fortfarande superkoll på mamma....


...pysslar om henne


  


...och i trädgården finns vackra blommor att titta på

     


 


 


  

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards