Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Britta Hammarström - 20 juni 2010 18:26

Var bjuden på middag till U och L i går kväll. Gick en vända på fältet med vännerna strax innan. På väg hem, tjejerna var några meter framför mig - plötsligt stannar alla tre, tre nosar dikt vänster, de vänder på huvudena pch tittar på mig och så går de ett par steg mot ett tätt snår. Jag ser verkligen pratbubblan över alla tre "morsan, kom och kolla, det är något här"!

Hmmm, vad har de hittat nu?  Lo and behold! Två stora kassar proppfulla med cigarettpaket, måste vara över 100 paket  Vad i hela friden.....

Tog snabbt hand om kassarna och travade hem.  Ringde polisen i dag och frågade vad jag skulle göra med fyndet.

Nu var det ju så att Ekerö  polisstation har stängt hela sommaren (!!!), så att om jag var så snäll och åkte in till Solna polisstation med det hela.....

Kändes lite onödigt....

Fick så höra att Lidl haft inbrott för några dagar sedan, kollade lite på paketen och det var de märken som Lidl säljer - lite andra än "de vanliga".

På väg till eftermiddagsfika på Helgö gick jag in på Lidl och lämpade av kassarna. Där blev man jätteglad, chefen ringdes upp och kommer att kontakta mig i morgon. Bad faktiskt om en kvittens på "fyndet" och det fick jag.


Förmiddagen tillbringades ihop med det här gänget  - tja, man får ju uppoffra sig när kompisen har valpar   


Grålötens senaste kull - fyra alldeles kolossalt fina valpar.

 


Jösses ! har dom loppor på  kenneln....  

 



Stora och små götar....

 


Min ena doja ligger lite risigt till....

 


Mamma Gunni Goding  tittade i fjärran med lätt lidande min - det är allra sista slurkarna som går nu.

   


Rätt aggressiva typer......

  

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards