Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Stööön....

Av Britta Hammarström - 9 juli 2010 18:18

  - i kvadrat kan man säga.....



Campingen är jättefin och som du säger Anna, härligt vid sjön. tyvärr finns ingenstans att bada hundarna, bara en badstrand för "folk" och tre badglada vovvar där skulle nog inte vara topp-populärt  

Den lilla vik som är hundtillåten är helt igenslammad av nån´ grön mossaktig alg eller om det är nån´sjögrässort - säkert inte giftig, men riklig och rätt äcklig.


Hoppade faktiskt över invigningen - blev illamående och det började liksom gunga....

Kände att jag inte vågade åka iväg. Lång sval dusch, massor med vatten och en timme på sängen, iklädd badlakan - gjorde susen!


Har hittat en liten vandringsled utanför området, räknade snabbt ut att där varken vandrar eller joggar särskilt många i dag - kunde gå där i skuggan och vännerna kunde strosa lösa och ha det lite trevligt. Ingen lång promenad,men lite omväxling.


Var på brukshundklubben på förmiddagen - vi var ett antal som tränade lite - man gjorde ett kort moment, in i skuggan, vatten, ett kort moment, in i skuggan, vatten.....

Visar Hippie det allra minsta att hon inte mår bra i morgon så lägger vi av direkt!


Åhhh, ljuvlighet, en liten bris drog genom stugan - alla fönster och dörren öppna!



 
 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

9 juli 2010 22:31

Bästa Britta med flickflocken!!!
Jag ska hålla både tassar och min magiska svans för Hippie och dig. Om ni lyckas så kom i håg att jag hjälpte till, men om ni misslyckas så har jag inte ett dugg med det att göra. Pussar och kramar från den bästa GÖTE som finns. Jalle säger bjäfs by the way. Det betyder hej!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Ingen bild

Britta

10 juli 2010 18:43

Självklart kan du bara vara inblandad om vi lyckas GÖTE - skulle aldrig begära något annat :0)
Men faktum är att jag orkar bara inte berätta i dsg - vi bara dööööör allihop. Återkommer i morgon. Kan bara säga att Alla Fornborgen-vovvar har hållit uppfödarens fana högt och ställt upp i den fasansfulla hettan. 32,7 grader.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards