Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Britta Hammarström - 20 juli 2010 23:00







.. sa han, Kurt Olsson/Lasse Brandeby - en "figur" som jag inte haft helt lätt för.....

Blev rätt jobbig ärligt talat och jag såg inte så mycket av "Kurtan", men vissa saker var lite roliga i alla fall, som t ex ovanstående uttryck.



I morse (vid 09-blecket) blev det en ca timmeslång promenix på Jungfrusundsåsen - den första på säkert 3-4 veckor - härligt! Tyckte både vännerna och jag.

På hemväg stannade jag och handlade lite mat mm. När jag ställt in mina kassar i bilen och rätade på ryggen, stirrade jag rätt in i denna här buketten!


   


I andra änden av buketten stod en herre som sa "du får den här buketten om du vill ha den, jag har inte plats för den"!

Buketthållaren hade en proper röd van, proppfull med blombuketter, var uppenbarligen någon slags blomsterhandlare.

Liljorna hade blivit över vid bukettbindandet och han kände lite motstånd mot att kasta bort dem.


Jaha - så mandom tackade förståss, log  och tog emot de vackra och starkt doftande liljorna, la dem försiktigit i baksätet och åkte hem.

Inte varje dag man får blommor av en fullständigt okänd man - vid närmare eftertanke har det nog aldrig hänt tillförne .

En liten trevlig händelse i vardagen......


I dag har vi också varit och badat - ljuvligt -  vännerna och jag njöt nog lika mycket,Bitte paddlade frenetiskt  på som vanligt, Hippie börjar bli en riktigt duktig simmare och Mme Stina tog alldeles självmant ett par simtag (men bara ett par...), halleluja - och vid 17-tiden blev det avfärd till klubben och träning. En hel del folk där, började bli klart dräglig temperatur och träningen gick bra.

I morgon blir det sökträning på förmiddagen - lugna puckar - och på efter middagen blir det besök hos Skrållan i Huddinge.



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards