Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Britta Hammarström - 15 juli 2010 13:17

.. vart tog de där åskskurarna vägen? Som skulle komma i dag? VA?

Lika glödande hett som vanligt - men en skön bris smyger förbi då och då. Tog vännerna och åkte ner till "Södran" kl 10 i morse. Södran är en utmärkt badplats, dock endast ämnad för tvåfotingar. Komma dit med hundar skulle nog rendera livstids

halshuggning   Nä, vi traskade förbi badplatsen, den lilla marinan och gick bort i skogen en bit - där finns flera utmärkta små sandstränder, långgrunda och med rent vatten.

Misstänker att även dessa stränder fylls med folk framåt dagen, men nu var det tomt.

Helt underbart! Vännerna och jag badade och stod i allt vad vi orkade.


Hemmavid är det nästan omöjligt att vara på baksidan på eftermiddagen, drar mig därför inomhus en stund och kladdar lite i bloggen.

I kväll blir det vattning igen. Jag lider med buskar och träd (för att inte tala om gräsmattan) , men det går inte att vattna alltihop, det blir rabatter och krukor...


Det finns gott om blomster att titta på - malva

 



Och se så fin min födelsedags-rosenbuske är! jag trodde ett tag att den skulle gå hädan, men den har "kommit sig"

hur bra som helst.

 


..och så stockrosorna..... så ljuvliga....



Den här rosen kan man glo på hur länge som helst - och den heter.....ääähhh......

vit ros...  

       


Jag är verkligen uuuurdålig på blommor. När jag köper en planta, av vad sort det vara månde, så tänker jag "nu ska jag skriva ner namnet så jag kommer ihåg vad den heter" - jo mors.......




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards