Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Britta Hammarström - 29 juli 2010 19:39

..fast just nu har nedfallet lugnat sig något.

(I dag blev det en tvåbloggs-dag)

Drog på mig regnkläderna igen för någon timme sedan - vännerna måste ju få röra lite på sig - då regnade det rätt kraftigt och alla tre damerna uppvisade något hukande kroppshållning och västgötarna fällde ut öronen åt sidorna - vi brukar säga i familjen att "nu har dom sydvästen på sig", det ser faktiskt ut så!

Nåja, vi klev utanför tomten och där såg det ut på detta viset - jag måste bara ta bilder, tyvärr telefonbilder..


Hippie tyckte att det var himla bra med egen pool!



Stina och Bitte tyckte väl att det var så dääär...

men verkade mest ogilla det strida regnet



Jaha, så skulle vi då gå ut på stigen.....


som visade sig vara en fin liten å..


...näääe... här kommer inte småfolket tycka om att gå....

  

..så vi valde en annan rutt för att komma till grusvägen, tog en kort prommis och så hem och torka igen.

Den här gången var det soffan i vardagsrummet som fick sig en omgång av götarna - jaja, skynkena skulle ju bytas i alla fall   



Apropos gulliga tassar Irene...

Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser Stina ligga så här igen  



              

Av Britta Hammarström - 29 juli 2010 16:06

 ...utbröt i dag.

Janne och jag (mest Janne) ägnade oss åt borttagning av hädangånget hagtornsträd.


Eli hjälpte till att dra bort grenar, Pernilla och Lisa höll sig inomhus med de tre musketöserna.


Dags för motorsågen - som var lite tjurig   

 


..men kom igång...

 


Och så var mitt kära hagtornsträd bara borta   

Det har blommat så vackert varje försommar, år efter år, men redan i fjol såg jag att det inte mådde bra och nu var det på god väg att lägga av totalt. En liten kruka får det hädanefter bli på stubben, som tack för all ögonfägnad.


Vi hann precis bli färdiga innan det tog i på allvar med regnet. Jämrans så det har öst ner - och gör fortfarande!

Vi käkade lunch, drack kaffe och myste i största allmänhet medan vi lyssnade på regnet.

När familjen åkt hem drog jag på mig regnstället, tog vännerna och så vadade vi iväg.

Blev inte så lång promenad för  Åskar var ute och klev.

Hemma igen blev det stortork av vännerna, dyngsura var dom. Stina och Bitte tyckte (som vanligt) att det inte räckte med mitt handduksgnuggande - nä, här ska det göras rejäl torkning och absolut bästa platsen att göra detta i/på är min bäddade säng  


Här går det undan Stina!


Bittes tur...



Oj! Jag blir alldeles yr!


Som spön i backen kan man säga..

 


                       

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards