Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Fredag 5.8

Av Britta Hammarström - 5 augusti 2011 09:21

Så har man kommit in i den vanliga ordningen igen. I huset och trädgården syns inte längre några spår av att här vait ett gäng busiga valpar. Jo, gräset ser lite lustigt ut där valphagen stått - men å andra sidan ser gräset lite lustigt ut över huvud taget - mest brunbränt och snaggat, jestanes så torrt det är.

Krokarna i dörrkarmarna i köket, där grindarna suttit, är kvar. Det blir till att spackla och fixa till hålen så småningom......

Lite mer gnag på några köksstolar, annars var det här gänget väldigt vänliga mot inredningsdetaljerna och gnagde mest på varandra och leksakerna.


Vi var och tränade rallylydnad i går kväll - vilken lycka, tyckte Bitte och Skrållan! 7 stycken i träningsgänget, det blir fler och fler. I helgen tävlar sex vuxna och en hundungdom från Mälarö BK i rallylydnad - vi håller tummar och tassar!

Jag har också anmält mig till en fortsättningskurs i rallylyd. Har visserligen gått en tidigare, men det är väldigt bra träning. Siktar på att tävla officiellt i september, vi tar det så lugnt, har inte tränat på 8 veckor.

Närmaste begivenheten blir att åka på kennel Fornborgens träningsläger på Kydingeholm 19-21/8. Där koncentrerar jag mig mest på Hippie och lägre klass-lydnaden, men småfolket blir aktiverat de också. Stina blir ju 11 i november, pigg och rask, men vi tar ändå träning med en liten tasspark när det gäller henne, huvudsaken är att hon "får göra".


Fick en ny mobiltelefon gratis und franco från Telia, när jag fölängde ett abonnemang. En tocken där med pekskärm...

Ett litet frimärke, "snabbguide" medföljde, sa inte så värst mycket. Eftersom jag vägrar att låta mig toppridas av en teknisk pryl, gjorde jag som jag brukar, använde "trial and error"-metoden och har nu kommit underfund med de viktigaste funktionerna, ringa skicka och ta emot sms och ta bilder. Att ta emot mms visade sig vara ungefär lika komplicerat som att ta sig in i Fort Knox.....

Ringde supporten.

"Jaha, det saknas en grej här i servern, så där, nu kan du bara stänga av och sätta på telefonen så ska det funka".

Pyttsan!!!

Samtal 2

"Jaha, jag ska kolla här, vänta ett ögonblivk bara"

La på efter ca 4 minuters "ögonblick"

Samtal 3

"Jaha, du ska bara gå in på Telia.se/installningar och så blir du guidad där".

Ok, gick in, gjorde som jag blev tillsagd - pyttsan! "unable to download, try later".

Samtal 4

"Jaha, det måste vara något fel på någon av dina inställningar, du ska nog gå till en Teliabutik, så hjälper de dig där".


Och så hampar det sig så att jag ska till Vällingby i eftermiddag och göra en synundersökning, får slinka in på därvarande Teliabutik och be om hjälp, dom brukar vara väldigt duktiga.


Men så häpp! För en stund sedan får jag ett sms från Telia - "du har ett mms - gå in på Teliablablabla med kod blablabla för att hämta ditt mms" Och si! Där var bilden på lilla Gullan.

Men så ska det ju inte behöva vara, det får åtgärdas i eftermiddag.


I övrigt kommer fler positiva rapporter om mina gullungar. Ragnar går med in till både höns och ankor utan att röra ett morrhår, bara kollar på dem, presenterar sig och frågar hur de mår. "han är inte rädd för någonting" säger en stolt matte.

Nenya och Birk har det kanonbra i Skärblacka, är var för sig ibland och tillsammans ibland. Får träffa Zacko, katter och Mathias små söta syskonbarn.

Gullan är "cool", har funnit sig så väl tillrätta på Adelsö.

Rally-Sally håller förmodligen familjen i gång :). Har inte hört något på ett par dagar, men på en gård med 100 djur och en familj med 3 barn, katt och liten valp - ja, där har man nog inte så mycket tid för telefonsnack och sms :0)



Här är fröken Gullan i sin korg - ser rätt avslappnad ut   

 


Och så Amanda och Linnea med Nenya och Birk i famnen - vilket underbart kort!

 

Och ett härligt kort till, Gunilla med Birk och Nenya och farbror Zacko

   






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards