Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Britta Hammarström - 30 augusti 2011 15:27

Efter morgonpysslet åkte vi ut till klubben, för promenad och lite träning. Och si! Då ringde Gullans matte Gunilla, de var i närheten och kom till klubben de med.

Gullan och jag blev väldigt glada att se varandra    och så tog jag ut mormor Bitte för att Gullan skulle få bli lute muttrad åt av henne.


Mormor! Hallåååå! Mormor!!

 


Jaha, goddag på dig lilla vän, och du växer och växer....


Jamen titta då mormor - jag kan bli så häääär lång nu....

    


Milde tid! Min mormor har blivit ett vildsvin....

 


Moster Skrållans tur att morsa på Gullan


Tjena Gullan - läget?

 


Hörru pyret....

 


Vad säger du....ska....



vi......

 


leka....

Jaaaa!

     


Himla kul utflykt det här!

 

Av Britta Hammarström - 30 augusti 2011 10:19

Plockade bort bort vissna blomställningar från diverse pelargoner i förrgår - inuti en av blomklasarna satt en liten ELAK J-A geting och lurade. Stack mig på insidan av handen - gjorde riktigt rejält ont! Och överraskad blev man....

Ja, det sved ju ett tag, men lugnade ner sig rätt snart. Tänkte inte mer på det...

Men så i går morse upptäckte jag att hela handen var svullen och stel - den getingen visste var man skulle sticka   

Bättre i dag, men fortfarande känns handen rätt "valen" och otymplig. Tur att man inte är allergisk......

 

Apropos små elaka insekter....

Vaknade mitt i natten för ca en vecka sedan - så där "ping"! klarvaken! Något hade bitit mig på magen - "vad i hela...."

Minsann var det inte en liten fästing - första gången i hela mitt 69-åriga liv jag blivit antastad av en slik liten varelse, trots att jag sovit med hundar i sängen i 32 år.

Masade mig upp, plockade fram "kofoten" och tog bort odjuret - jestanes vad man fick ta i - starka små äckel det där. Håller lite koll på bettstället men ser inga röda ringar.


Första omgången äppelgele klar. En liiten klick äppelgele på en ostmacka - smaskens! Jag tar bara hälften av den sockermängd som står i receptet, bättre att pytsa i lite mer pektin om det behövs.

 


Nu ska jag ringa till Äppelfabriken och höra efter hur mycket äpplen som behövs för att musta hos dem och få musten i bag-in-box.




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards