Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Fläskkorv!

Av Britta Hammarström - 29 november 2010 13:14

1kg fläskkorv - det är precis vad min vänstra hand ser ut som   

 


Så här har den sett ut ett bra tag nu - irriterande, to say the least!

Någon sa häromdagen "du kanske ska gå och få en cortisonspruta i leden" NEJ TACK! Jag har en gång fått en cortisonspruta i en inflammerad fingerled - det var nog bland det o-skönaste jag varit med om, jemine så ont det gjorde!

Nä, får nog ta och bli lite duktigare med Voltaren, ta både morgon och kväll ett tag framöver.

Vänsterhänt är man också........


Nog gnällt.


Trixade lite med utebelysningarna på förmiddagen, under vännernas noggranna uppsikt. så har vi gått på fältet en sväng. Fantastiskt vinterväder! Men kallt! -14 i morse, garanterat myggfritt alltså  


  

Mitt ute på fältet växer några kraftiga unga tallar, väldigt dekorativa med snö på.

De har vuxit otroligt fort, för bara ett par år sedan var de i min knähöjd.


   

Lyckades komma lite närmare en tocken där jågel - är det en snöskata? Någon?



Ett litet snönylle - Stina kniper med ögonen, det är kallt att rota med näsan i snön.

    


Ett snönylle till

 

Hippie hör något - det är faktiskt Sintra, som är ute med husse på tomten och har upptäckt mina tre brudar.  

Och så kan jag ju tjata lite om hagtornsbär.....

Men dom lyser verkligen upp



  


Mycket blir vackert med snö på, även om det är visset


Och det blir så vackra färgspel när solen lyser på snön  



Dags att plocka in lite kasta-bort prylar i bilen och åka till återvinningscentralen i Skå. Min ena golvlampa i vardagsrummet har tackat för sig. Tyckte att den såg lite sned ut, visade sig att gängorma i foten var kaputt - tack och adjö!

Jag har två stycken, men i stort sett bara använt den ena, så nu får den andra göra tjänst. Himla bra, så slipper man köpa en ny.



 
 
Ingen bild

Agneta

29 november 2010 14:19

Ja snöskata, björktrast vilket du vill men det kan också vara en rödvingetrast.

Britta Hammarström

29 november 2010 16:45

Håller en spänn på rödvingetrast - kollade och färgerna stämmer väldigt väl.

 
Irene

Irene

29 november 2010 19:28

Aj! Det där ser smärtsamt ut. Jag rekommenderar ett rejält glas rödvin och mycket gos med lurviga vättar och en tjusig collie.

Jag har också fått ett antal cortisonsprutor genom åren, och jag måste säga att jag föredrar rödvinsmetoden. Jag tror effekten förhöjs om man dessutom lägger till lite goda ostar.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Britta Hammarström

29 november 2010 20:12

Vilket genialiskt förslag!
En sådan kur måste självklart vara det absolut bästa för att bli av med 1kg fläskkorv - och bara ha kvar lite prinskorv...

It only hurts when I laugh :0)
Nä, men när jag skottar och gör andra saker där det krävs handkraft, då är det inte så kul - och sån't måste man ju hålla på med i stort sett hela tiden :(
Dock, det mesta går över efter ett tag och det gör nog det här också.

 
Duritzan

Duritzan

29 november 2010 21:15

Voltaren är bra på många sätt, men samtidigt är det rena rävgiftet för magen. Tyvärr är man ju tvungen att göra en massa saker som gör ont eftersom vardagen inte fungerar annars. Så summan av kardemumman blir: Var så rädd om dig som verkligheten tillåter!

http://www.duritzans.se

Britta Hammarström

29 november 2010 23:04

25mg-tabletter är inte så farliga - värre om jag skulle ta 50-mg-tabl.
Tar man dom en vecka och i samband med måltid ska det nog gå bra. I värsta fall får jag väl tutta i mig Omeprazol.


 
Ingen bild

Solan

29 november 2010 23:09

Fy då! Detta ser inte bra ut. Men tyvärr har jag ingen mirakelmedicin att föreslå. Önskar jag hade! Men jag hoppas det blir bättre. Irenes förslag gör det månne roligare under medans den verkar?

Britta Hammarström

30 november 2010 09:27

Funderar starkt på att prova Irenes kur :0) men inte ännu, blir väl till helgen....
I dag ska jag skjutsa matte och Bitte-barnet Ida till Albano, där vi ska röntga Idas höfter.
Först blir man bjuden på lunch :0)

 
Ingen bild

Nilla

30 november 2010 06:41

DU om någon borde veta att du ska gå i väg med den handen! Ser inte bra ut...Mvh Nilla

Britta Hammarström

30 november 2010 09:25

Jo, jag går iväg med den och den följer med så snällt :0)
Nä, jag vet vad du menar,och blir det värre, så visst slänger jag upp labben hos (i första hand - om man får vara så vitsig...) min husläkare.
Annars är det ju så att min privata :0) distriktssköterska Bettan har koll på morsan -säger hon att "nu beställer du tid" - ja, då ere´bara att göra det...

 
hollox@bredband.net

hollox@bredband.net

30 november 2010 12:27

Hej!
Det är en björktrast som du har på bild. En av Sveriges vanligaste trast. De allra flesta i södra- och mellansverige är stannfåglar. De som lever längre norrut flyttar över vintern...=)Det kanske vi också vill...

Här hemma har vi en snöskata vid namn Flipperi-Flopp. Hon älskar snön och minusgraderna.
Insnöade rader från Kristina Hollox

http://-

Britta Hammarström

30 november 2010 18:55

Hej Kristina!
Björktrast/snöskata -man tackar! Jo, den gillar att sitta i björkar :0)
Måste nog börja läsa på lite mer om fåglar....
Puss till lilla colliefröken Flipperi-Flopp!


 
Ingen bild

Jenny Pleym

1 december 2010 07:50

Jag har tagit cortisonsprutor i inflammerade leder tre gånger och det har aldrig gjort ont! Gå till en expert (reumatolog)!

Britta Hammarström

1 december 2010 10:13

Det var en reumatolog som gjorde det.....
Men faktum är att Voltaren fungerar, svullnaden är klart mindre i dag, rörligheten bättre - men visst är det en bit kvar. Jag knaprar på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards