Alla inlägg den 4 november 2010

Av Britta Hammarström - 4 november 2010 18:18

Tappad kondition efterlyses - någon som sett den   ?

Den är inte så stor - men en ganska bra liten kondition - och nu är den borta

Men den kommer nog traskande tillbaka själv....om ett tag.....

Just i dag saknade jag den alldeles väldigt mycket - i dag gick det på vilja, men det räcker en bra bit det med


Åkte ut till Myra på förmiddagen, där var ett gäng från klubben och tränade jakt med dummies och apportkastare - precis där jag skulle lägga blodspår. Men det gjorde inget alls, jag skulle gå promenad först och att det gått folk och hundar där man blodspårar - so what? Ett skadeskjutet rådjur bryr sig inte om vad som gått där de springer, di bara springer, för att komma undan och  hitta en sårlega.

Så vi promenerade och så blev det lite gemytligt snack när vi kom tillbaka - då satt jaktgänget och fikade. Maggan och Erkki, som tränade med sina golden, kommer jag att träffa i morgon, då vi kör rallylydnad.

Malou, ordförande i MBK, tränar jakt och lydnad med sin tollare, Lena tränar jakt och lydnad med sina två labbar.

Visst är det roligtl! Man kan göra hur mycket som helst med vovvar - och i princip allt tycker dom är KUL!


Tog min blodflaska, mina klövar och mina snitslar och travade iväg. När spåren var lagda åkte vi hem, jag käkade en snabb lunch och så gick vännerna och jag ut i trädgården - fantastiskt väder!

Klippte ner de två, tämligen omfångsrika, plymspireorna som nu fällt alla blad, räfsade och skottkärrade ut resterna långt ut på fältet.

Började sista klippningen för säsongen av gräsmattorna, hann hälften innan batteriet tog slut. Satte det på laddning och drog till skogs igen - dags att gå spåren!


Bitte fick gå först


"Kom igen morsan - den här vägen!"


"Jag tror minsann"....


"YESS! Här är den!"



Bitte fick dyngla med klöven ett tag, så bytte vi mot korv och ost och gick tillbaka till bilen. Bitte fick hela tiden höra hur himla duktig hon varit ! Hon studsade fram och ville väldigt gärna fortsätta på andra sidan stigen, där Hippies spår låg, men fick faktiskt gå i koppel   


Stina fick leta tennisbollar - hennes favvegrej!


Det stod en bil bredvid min, paret som promenixat kom tillbaka och Stina måste givetvis

hålla lite koll!

 

Nu började det skymma på rejält - jag bad Stina om ursäkt att bolletandet inte blev så långt som hon velat, kände att Hippie och jag måste gå hennes spår nu.


Hippie klarade sitt spår mycket bra - slog en del ibland, men hade inga problem med vinklar eller bloduppehåll.

Nu tog batteriet i kameran slut, så här blev det tji bilder - synd, jag ville testa i "nästan nermörkt".

Faktum var att de sista hundar metrarna av Hippies spår gick just i "nästan nermörkt"! Hippie tuffade på,  men jag tog mig fram med livet som insats   

Nåja, Hippan hittade sin klöv utan problem, jonglerade med den ett tag och även här blev det byte med korv och ost.

Jag hade lagt Hippies spår så att det bara var ca 50 m kvar till bilen - tack och lov....


Hemma igen fick vännerna middag, snabb kissning i trädgården och så vecklade jag försiktigt ut mig på sängen - låg där drygt en halvtimme och kände hur livet återvände till leder och muskler - halllååååå konditionen - kom tillbaka, snälla !!!!


Under sejouren i trädgården trixade jag lite med kameran.

Lilla rhododendronbusken - sattes förra året -  ser ut att må hyvens, många nya knoppar.


Stora rhododendronbusken, som hängt med i bra många år, har aldrig haft så många knoppar.


  


Måste prova närbild...




Persiljan ger sig inte, trots att det varit bra många frostnätter.


Och så en tapper liten ros...





Collie , på sin favoritplats, i motvind...



Collie, en face...


En väldigt fin bild på Bitte - tycker hennes subjektiva matte!


  


Och så var det Stina....

"Men morsan, du vet ju att jag inte gillar".....

Snääälla Stina...


   



"Ja,ja,ja - ok då!!!"


Tack Stina - du är en söt-göte!

                                

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards