Alla inlägg den 1 november 2010

Av Britta Hammarström - 1 november 2010 19:35

.. börjar inte mandrom bli åt det normala hållet igen ( ...ja, allting är ju relativt ...)

Hostar fortfarande å det ihåligaste på morgnarna, men det går fortare att sjunga upp sig och nu KAN det inte finnas särskilt mycket äckel kvar i broncherna (ursäkta...)

Känner mig inte lika matt och eländig, orkade t o m dammsuga i dag utan att sånär tuppa av och ramla i bingen.


Så fort jag är helt ok, får jag dra iväg till Bettan och få flunsasprutan - så man inte åker på sådan också.

 

Inhandlade diverse rotsaker i dag. Har nu skurit i bitar, fräst i smör och rapsolja, langat i en buljongtärning och lite vatten + choppat i ett par äpplen. Nu får detta stå och puttra ett tag, sedan blir det lagt i fryslådor, i lagom portioner.

Himla bra att ta fram  till middag, man kan ha i princip vadsomhelst till (tja kanske inte blodpudding..)

Har också en del frusen, väldigt lätt förvälld, blomkål och broccoli i portioner. Eftersom jag nu försöker undvika potäter, ris och pasta, är det här både gott och behändigt att ta till.


I morgon blir det sökträning, så även på onsdag. Torsdag ska jag träffa en tjej från viltspårkursen och vi ska lägga blodspår åt varandra. Medan spåren "ligger till sig", åker vi hem till mig och fikar.

Fredag är det rallylydnadsträning... jaha, då var man igång igen då :0)


Men något tävlande blir det säkerligen inte förrän i vår. Nu kör vi bara "underhållande behandling" och filar på detaljer i lugn och ro.






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards