Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Stormy weather...

Av Britta Hammarström - 28 november 2011 16:06

...har väl hela landet upplevt de senaste dygnen. Här på Ekerö stormade det rejält i går och i natt, men inte på långa vägar som i södra delen av landet.

Har haft en väldigt trevlig helg ihop med släktingar från Blekinge - alltid lika roligt att träffa dem!

När de dragit in till kongl.  hufvudstaden i går eftermiddag, för att betitta julskyltning och sedan åka till Globen och se Stockholm horse show, åkte vännerna och jag till Skytteholms golfbana, där vi blåste runt ett tag.

Fyrbeningarna blir alltid så "ystra" när det blåser, det är ett spring och ett fläng.

Här en rätt suddig telefonbild på en leksugen collie i motvind   


Himlen var vacker men orolig,såg nästan lite hotfull ut, trasiga molntappar jagade runt, runt...

 


   


Tömde telefonen på bilder. Det här är lilla Ida-gumman, när hon och matte sov över inför utställningen i Strängnäs häromveckan. Ida har inga problem med att koppla av när hon är här..


    


"Och HUR länge tänker du ligga här och lata dig"???? Bitte och Skrållan, när man vågar lägga sig raklång ett tag på eftermiddagen.

    


Stina tycker att en liten eftermiddagslur bara är att rekommendera..

"Rätt schysst mage att ligga på".... Skrållan ligger väldigt gärna PÅ en.

 


Hoppsan! Råkade det inte slinka med lite rosor också......

Dom var vackra i en hel vecka.

   

 
 
Ingen bild

Duritzan

28 november 2011 19:44

Jo igår kväll plockade jag så mycket nedblåsta grenar och kvistar att jag, med litet händighet, nog kunnat sätta ihop ett helt träd av dem. Och idag räckte det nedblåsta nog till två träd :(
Men hundarna tycker att det är helkul.

Britta Hammarström

28 november 2011 20:01

:0)

 
Irene

Irene

2 december 2011 16:01

Vilka häftiga himlabilder!
Och sen tycker jag ju att det ser rackarns mysigt ut med vovvarna i sängen... ;-)

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Britta Hammarström

2 december 2011 18:39

Det är det också :0)
Vi har just ägnat oss åt "sängsamvaro" i en timme. Jag har läst och "durade å´" en stund och alla fyra vännerna har pussat på mig, legat på mig och intill mig där de kom åt - d v s ungefär överallt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards