Alla inlägg den 8 november 2011

Av Britta Hammarström - 8 november 2011 20:21

Vännerna har verkligen koll! När jag sitter vid datorn ska de ju alltid tjafsa med upp och ligga i sängen bakom mig. Jag kan sitta hur länge som helst och knappa på datorn - de ligger där som döa' sillar och sover djupt. Men så knappar jag in "vänteläge" och då ändrar datorn "surr", knappt märkbart, om jag stod en bit bort skulle jag definitivt inte höra det - men vännerna hör!!! De slänger sig ur sängen, alla på en gång - "hon har slutat"   och rusar mot trappan. Samma sak när jag stänger av datorn för dagen, det hörs lite tydligare  - "tjohoooo, försten nerför trappan, vi ska GÖRA nåt' ".

Ja, ni är roliga ni   

PM till inoff. utställning i Strängnäs den 19/11 har kommit - ska bli väldigt roligt att åka dit med Sally och Gullan, med familjer. 4 västgötar anmälda, Sally, Gullan, Stina och Skrållan  - en BIR-placering bör det ju bli Det finns nu ingen championklass så jag kan inte ställa ut Bitte, det får bli på Stora Stockholm lilla gumman.


Gullan och Sally ligger i hårdträning inför utstället......

På fredag åker Skrållan och jag till Gullan på Adelsö för lite ringträning.


Fick en rar rapport från Ragnars matte häromdagen. Ragnar jobbar på gården !

När Ulla fyller skottkärran med hö till hästarna, nappar Ragnar åt sig en hötapp, den ska han nämligen bära till hästarna ! Ulla trodde att det var en engångsföreteelse, men icke - Ragnar ska bära hötapp! Hämtar Ulla ved så ska Ragnar bära vedpinne !

Är man gårdshund så är man!





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards