Alla inlägg den 10 november 2011

Av Britta Hammarström - 10 november 2011 17:21

...inte Sir Väs :0) lives in my heart.

Liite knas var det på pumpen, enligt bandspelar-EKG:t, men inget alarmerande - inget flimmer.

VES har många människor, mer eller mindre. VES= ventrikulära extraslag - det är dom som ger symptom i form av hjärtklappning, lite yrslighet, lite tryck över bröstet....

Lustigt nog inte när man anstränger sig, utan när man är i vila. Har man ingen bakomliggande hjärtsjukdom - vilket jag inte har, så vitt vi vet - så finns ingen anledning till medicinering eller paniiiik!!

Får man så mycket besvär att det stör ens dagliga liv, kan vi börja snacka beta-blockerare.

Mina VES är säkerligen stressutlösta, jag har gått för full maskin i 9 år, dessutom haft rätt mycket att bearbeta - nu tar mandrom det lugnt!


Så var det med det!


Trevlig rallylydnadsträning i dag, vi hade t o m lite solsken. Två roliga banor hade Erkki totat ihop, den ena var knepig värre   Mysig fikastund efteråt.

Nästa torsdag ska vi träna här, utanför min tomt. Finns ju bra med utrymme, klippt och fint och bra för alla att träna på ny plats.


Tiddelipom, så kul det ska bli att träffa fröken Gullan i morgon   


Fick en bild på Bitte-barnet Routa, den pojken som bor i Finland. Han ögonlystes u a nyligen - kul!

Oili Helenius har tagit bilden.

Man behöver ju inte undra särskilt länge vem som är morsa till den här grabben.....

Mmmhhhmmmm, bilden får vänta lite. Kan inte kopiera den, måste få den i annat filformat - ack ja, denna teknik   

Sådär! Här är han Oxbergets Karl Lejonhjärta, alias Routa (som betyder frost). Bor med sin familj i Åbo och har ett bra liv där. Skjutsade Sabrina och kompis till Finlandsbåten, när de hämtade Routa, satt kvar i bilen och lipade en stund innan jag åkte hem, när jag hade lämnat honom...... Fick en jättefin rapport dagen efter, allt hade gått kanonbra och han hade skött sig hur bra som helst och var glad som en liten speleman.

 





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards