Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Tjall på ledningarna och bök med pumpen.....

Av Britta Hammarström - 22 november 2011 17:09

...bara att gilla läget och vara tacksam för att man varit rent oförskämt frisk i snart 70 bast.

Konstaterades ju extraslag (och rätt mycket av den varan) när jag gjorde bandspelar-EKG. Inget "farligt" och väldigt vanligt, men samtidigt väldigt störande, obehagligt, irriterande - och tja...inskränkande...

Tänkte morskt att "jamen det här klarar jag utan medusiner, jag vet ju vad det är". Men fullt så enkelt är det inte  

Extraslagen skapar oordning i hela systemet liksom....extraslagen gör att blodet inte syresättes jämnt, alltså får man inte tillräcklig syresättning i blodet texxempel till den lilla hjärna man har - vilket orsakar yrslighet, dessutom får man hjärtklappning, tryck över bröstet ....blääääähhhh...

Nåja, alltnog och emedan - min gode husdoktor tittade lika vänligt som vanligt på mig i dag och satte mig på en låg dos Beta-blockerare - so be it!

Och så säger den stränga dottern att "du kanske ska ta och lugna ner dig lite och inte fara runt och göra en massa saker hela tiden"!!!

Jamen.....jomen.....jaha....

Faktum är att jag har lugnat ner mig en hel del, men det kanske krävs ännu mer "lugna ner"...

Vi får la' se.




 
 
Ingen bild

Agneta

22 november 2011 19:09

Tråkigt att läsa att det var så. Men jag håller nog med din dotter ang. lugna ner sig.
Tyckte du skrev att du hade avstått en del uppdrag, men läste ändå för ett tag sedan att du är väldigt aktiv vad det gäller hundtidningar. Passa på att njuta av livet i stället. Kram.

Britta Hammarström

22 november 2011 20:09

Nja, väldigt aktiv.....
Jag gör två klubbtidningar,vardera med 4nr/år.Det innebär datajobb - som jag tycker är roligt :0)
Men...jag har gjort båda blaskorna i flera år, vi får väl se hur länge jag håller på.
Utöver tidningarna har jag inte ett enda ideellt uppdrag kvar och det fanns en del..... :0)

 
Ingen bild

Solweig

22 november 2011 22:15

Så tråkigt att höra. Hoppas att du hittar en lämplig "fart" i ditt liv så du slipper yrseln m.m Lite Rallylydnad i lungn takt kan kanske vara bra? Ha det gott!

Britta Hammarström

23 november 2011 19:05

Tack Karin, Gunvor och Solweig!
Jo, jag jobbar på det där med att ta det lugnt - är nog så illa tvungen....

 
Ingen bild

Gunvor

23 november 2011 08:52

Hoppas att du får ordning på pump och ledningar. Det är inget kul att lugna ner sig, speciellt om huvet är betydligt yngre än kroppen i övrigt. Låg dos medicin kan det vara värt, så att du kan fortsätta med det som är roligt. Krya på dig !

 
Ingen bild

Karin med Y,D o A

23 november 2011 15:41

Håller med Agneta! Dina fyra fyrbenta vänner kräver också sin kvinna. Lyssna på kloka Bettan.
Kram från oss alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards