Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Skrållan och Gullan....

Av Britta Hammarström - 11 november 2011 17:21

...levde rullan så det hette duga i dag.

Rätt surt var det hemma, när bara Skrållan fick följa med...

Men det är bra för henne att få vara ensam med mig någon gång ibland och dessutom hade vi precis varit ute i över en timme på fälten.

När vi kom till Gullan vid 13-blecket, ägnade sig Skrållan en stund åt att poängtera för Gullan (som höll på att krypa ur pälsen av fröjd, över att träffa mig - faktiskt   - men ännu mer över att träffa moster Skrållan) att hon faktiskt var äldst. Gullan tog det med en tasspark och efter cirkus en kvart så var det slutpoängterat och Skrållan började närmare undersöka Gullan - "hmm, undrar om man inte kan använda henne, texxempel till att leka med".....

Efter att vi fikat färdigt, gick vi tvärs över vägen, in i en stor, tom kohage och där blev det jätteröj ett bra tag.

När brudarna röjt färdigt och hämtat andan lite, ägnade vi oss åt lite ringträning - det ska nog gå bra det där!

Innan Skrållan och jag åkte till färjan för hemfärd (vi var på Adelsö) tog jag ett par bilder av Gullan på ett bord - himla fin liten dam det här   



Ok Gullan, nu kör vi!

 


Jaaaa! Vi kör så det ryker moster!

 


Jakten gick...

   


Än hit...

 



Och än dit.... STÅ PÅ Gullan!

 


Herregud! Jag står på så mycket jag orkar!

 


Hihi! Jag gömmer mig här bakom grässtråna och hoppar påna' när hon kommer förbi igen...

   


Jäklar!!! Hon såg mig!               


Och ett varv till Gullan!!!

   


Gullan sladdar in i kurvan...

   


Ok! Nu kör vi lite närkamp!

 


Vilka stora tänder du har moster...


Näe vet du Gullan, nu tycker jag att det får räcka!  Tack för dom orden moster....

   


Flås, flås, tack för god match lilla vän!   Flämt, flämt, bara kul moster, bara kul!

 


Jag döööör.....


Måste säga att jag är rätt slut, jag också

 



Men kul var det!

 


Du står jättefint Gullan, kan du bara....

 


...vända huvudet hitåt ett ögonblick - tack!  Du är sååå söt!

   

Tack för i dag matte Gunilla och Gullan - vi ses nästa lördag !

 
 
Ingen bild

Duritzan

11 november 2011 20:38

Alltid lika kul att se dina fina bilder antingen det är hundar eller natur!

Britta Hammarström

12 november 2011 11:01

Tack - det är så kul att försöka fånga djur och natur på bild - om man bara kunde lite bättre....
Någon gång ska jag nog skaffa ett bättre objektiv - blir bilderna inte bra, beror det sääääkert BARA på objektivet, eller hur :0)

 
Ingen bild

Karin med Y,D o A

12 november 2011 09:57

Finfin och härliga bilder. Gullan tål att tittas på. Lycka till nästa lördag!

Britta Hammarström

12 november 2011 10:59

Tack - Gullan är dessutom supertrevlig :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards