Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Britta Hammarström - 30 oktober 2011 16:00

Ja, inte filmen - utan mina rallybrudar, Bitte och Stina, jobbade bra i dag. Båda fick godkända resultat, Bitte 82 poäng och Stina 80 poäng. En tävling kvar (förhoppningsvis med godkänt resultat) så är vi i nästa klass.

Stina var inte lika piggelin i dag som hon brukar, men jag såg att hon gick och knep med ena ögat, när vi väntade på vår tur. Hon pep till när de sprang i skogen, då jag rastade dom innan tävlingen började. Hon har slagit i höger öga på något sätt. Det finns inget i ögat, men det ser lite irriterat ut och har runnit lite grann i dag. Verkar dock inte bekymra henne särskilt, men hon kanske inte såg helt klart. Jag har droppat i "tears naturale" och ögat ser mycket bättre ut nu.


Bitte tuffade på fint, hade matte inte klantat sig   så hade hon haft 92 poäng..... "Det är dom små, små detaljerna som gör'et"....

Vid "sitt framför och 3 steg bakåt" fick jag 10 fel, funderade som attan på vad jag kunde ha gjort. Jag har förmodligen gått för fort, d v s Bitte hann inte helt upp vid min sida efter 3:e steget bakåt, innan jag gick - stööööön.....

Skulle ha frågat domaren, men hon hade så mycket om sig ändå. Gode tid, hon måste ha en ängels tålamod, som orkar döma helg efter helg efter helg.

I dag hade jag i alla fall olika domare för flickorna.


Nu är det lugnt på tävlingsfronten ett bra tag framöver. Såg att Apollogruppen planerar en inomhustävling i februari - då kanske vi kan plocka vårt tredje godkända resultat. Kommer förmodligen fler tävlingar under vintern.


Ajö'


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards