Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Britta Hammarström - 17 oktober 2011 19:29

...massor med bilder....

Kanontrevlig valpträff i går, som mest 10 västgötar (+ en collie) myllrade runt på tomten, fyra valpar, mina tre damer, mamma Ida och så grabbarna Valle, Ruben och Alex.

När herrarna åkte kom pappa Kotte och minglade med valparna han också. Det lektes.....

Både vuxna hundar och valpar, huller om buller. Hippie statuerade expempel och blev mer spetsnäst än vanligt en liten stund, valparna noterade omedelbart att den där kunde man sk..... i och sedan umgicks de friktionsfritt resten av tiden.

Vädret var helt underbart och vi var ute hela tiden, käkade t o m lunchen ute.


Så nu kära valpköpare, får ni gotta er så mycket ni orkar - tack för väldigt mysig samvaro i går, både Britta och jag var så otroligt glada att få se småttingarna igen, och se hur bra de har det!


Ruben och hans systerdotter Ida

 


Birgitta är ganska förtjust i sina pojkar, här får Alex en gosekram

 


Två Ida på bilden, Sallys lillmatte Ida och valp-mamma Ida, å' så Alex,Valle, Skrållan,Bitte, Sally på rygg och....ehh vet faktiskt inte

vem som står framför tvåbenings-Ida


 


Ruben gör sig till lite för ...ja vem är det....jo men det är nog Ida...

och Alex kollar över Gullan

 



Birk och Gullan - "kull, du har den"!

   


Birgitta ger Sally lite magmassage


" I dag är jag farlig"   (Nenya) Huvva så skraj man blir......

   



Liite tarvligt! Två syrror attackerar stackars Birk, men var kom den lilla,lilla valpen ifrån....

    


Attack-Gullan! 

 


"Du bet mig"!!! "Gjorde jag inte"! "Gjorde du visst det" , "nääääähääääää"....

"Såsåså barn, inte gräla nu när ni är på kalas", säger mamma Ida

 

 


"Och du heter"?.... undrar Birk


Fin Birk-pojke

   


Ida övervakar Birk och Nenyas fight

   


Ruben impar på Birk (som verkligen blir impad ser det ut som), medan Gullan glatt ångvältar över

någon stackars syster

   


"Hahahaha, jag såg den först"!!!

   


Skrållan ser ut att vara på väg att ingripa, när stackars Birk blir mobbad av syrrorna (eller kanske delta...)
 

"Spring för livet, morsan är efter oss"!!!

 

Jajaja mamma, jag ska ta det lite lugnt.....

 

Ida är jätteduktig med Sally, har lärt henne flera tricks och går på valpkurs med Sally, tillsammans med mamma Åsa

   

"vad säger du Ruben, verkar dom coola ner sig lite", "jo du Ida, nu börjar dom nog tröttna"...

 

"Jamen mamma (slick slick om nosen), det var faktiskt dom som började"....


Tog bild på varje valp på bordet, söta Gullan tyckte nog att tiden kunde användas bättre.....

  

Voj, voj, en sån' stilig Birk!

 

"Nu är i alla fall vi rätt trötta"

Bittes brorsa Ruben, Bittes son Alex och Bittes pappa Valle (13 1/2 år och hänger med bra, fast han hör inte så mycket )


Nenyas husse Mathias har ett litet snack med Stina och Alex

"Hhhrrmmm, ursäkta fröken, men jag uppfattade inte riktigt hur vi var släkt".....

"För all del min bäste herre - jag är dotter till din systerdotter, Sally var namnet"!

   

Och här står Sally så fint på bordet

 

Ruben stajlar lite till för valparna

 

Lille Ruben, så lycklig jag var när du och Bitte kom till världen!

   

Nenya - med full mottagning i antennen ! 


 

Mor och tre barn

   

Och så kör vi för fullt igen...

 

Alltså, är detta Sally och Birk.....?

 

Nenya kan också stå fint på bordet

 

Det var rart att se hur glada Ida och Kotte blev över att träffas, de for runt som tosingar - och

både valpar och Skrållan hängde på - full fart!

    

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards