Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Britta Hammarström - 1 oktober 2011 10:05

...hämtar jag på tisdag.

Har letat runt en del på sistone efter ny kareta. Min gamle Trofast, Volvo V70, har nu gått 28.000 mil och är 10 år gammal. Ingen skugga över den,en kanonbra bil, men det är nog nu som det kan börja hända saker...

Har nu fastnat för en Skoda Combi Octavia Elegance, 2008, gått 5000 mil. Hade någon sagt Skoda åt mig för 10 år sedan hade jag bara skakat på huvudet, men i dag är det utmärkta, prisvärda bilar, med Audi- och VW-delar.


Provkörde och bestämde mig i går. Bettan och Olle var med som moraliskt stöd :0) Dom gillar den också. Lyckades även få upp inbytespriset på Trofast, till en betydligt bättre nivå än den som sas från början.

Så nu ska Trofast tömmas på allt, städas ordentligt och lämnas på tisdag. Känns lite vemodigt - hoppas den kommer i gpda händer......

Trofast är fortfarande väldigt fräsch, både in- och utvändigt. Jag har (skryt, skryt) alltid fått beröm på Bilprovningen, "oj, en hundbil som inte luktar, så att man knappt kan andas i den". Bara för att man har hundar i bilen behöver den inte lukta illa tycker mandrom. Jag vill inte heller sitta i en bil som luktar skunk (eller hund...)


Yrsel-wise är det mycket bättre nu. Har i stället blivit lite förkyld, lite hes och lite snorig. Har mandrom månne burit på ett virus? Ja ja, ingen idé att fundera för mycket, på tisdag förmiddag ska jag behängas med 24-timmars bandspelar-EKG. Visar det inga förändringar, så får väl den här episoden läggas till handlingarna som "yrsel utan närmare specifikation" eller "stressutlöst yrsel". Har ju gått för rätt full maskin under många år, när jag nu bromsar in, kanske kroppen talar om för mig att "du, det har varit f-n så jobbigt det här" :0)


Nya polarn' - ser väl inte så illa ut! Cappuccino-färgad -ooooooooooohhh....

Nu ska jag jaga bur.  






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards