Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Onsdag 17.11...

Av Britta Hammarström - 17 november 2010 20:45

...blir det bildblogg.

Efter sökträningen, som i dag tilldrog sig på golfbanan  ( kanonbra ställe att träna långa, raka skick och markeringar, hundarna älskar att få sträcka ut där) och lunchfika med sökgänget i stugan, tog jag vännerna och gick en vända på banan med kameran.

Det är jätteroligt att experimentera - om jag sedan kom ihåg vad jag gjort, vore det ännu roligare   Något litet fragment kanske stannar kvar....

Lunchfikat ja - vi hade väl alla med oss någon form av lunch, jag hade middagsrester från gårdagen texxempel - men den fantastiska Gittan (Tomtemors kennel) har tätt som oftast med sig hembakat - och vilka grejor   - fullständigt livsfarliga! I dag var det en nästan ugnsvarm längd, proppfull med äpple, kanel och mandelmassa....

Nästa vecka bara måste jag tota ihop något.


Vi hade ett litet extra besök i stugan i dag. En Grålöten-göte, nästan 7 månader gammal, lille Risto. Han är hos uppfödaren "Grålötskan" medan matte och husse är utrikes.

Risto är nu van stugbesökare - en helt ljuvlig liten kille - "cool as a cucumber", alla gosar med honom och alla ger honom gotter, han kommer att var härligt bortskämd när matte och husse kommer hem   


Jag tar vääldigt gärna en bit till...

 


Risto rules! Här i famnen på Inger

 


Finast i stan'

 


Det lektes friskt

 



 


Vi sticker mellan med lite frostiga nypon - frostiga nypon är fint det med..

 


Leken böljade vidare - Stina kollade tillgången på sorkhål

   


Men lite sprang hon med...

   



Det är väldigt lockande att plåta en springande collie


Det är verkligen fart och flyt....


Hemma testade jag lite blixtbilder i trädgården när det skymde på.

 


 


Men den här är från golfbanan - jag inser att jag behöver andra objektiv......

   


Min lille onsdagsgäst - som i dag åt alldeles kolossalt bra. Eli har inte varit en storätare, men börjar vekrligen ta sig.

I dag blev det två portioner blodpudding och bacon, två glas mjölk, en hög djurkex (kex med djurmotiv alltså..) och ett äpple.  Farmor var väldigt glad  

  

Sen'  är det ju så att hos farmor kan man titta på TV medan man äter - väldigt onödigt och säkerligen olämpligt - men det är farmödrars fullständiga rättighet att ha andra regler än hemmavid - eller hur     Så länge alla mina tre barnbarn har haft klart för sig vad som gäller var känns det helt lugnt. Det där med TV i köket är också i princip det enda som skiljer hemmaregler från farmorregler.

  

 



 
 
Ingen bild

Irene

17 november 2010 21:29

Härliga bilder! Gillade särskilt den på de frostnupna nyponen... också alla hundarna... och barnbarnet... ja faktiskt allihop!

Britta Hammarström

18 november 2010 10:11

Barnbarnet tittade upp från leksakskatalogerna efter en stund, när jag knäppt fjärton bilder på honom och sa "jag tycker du kan fotografera något annat nu farmor" :0)

 
Ingen bild

Madeleine & Ziri, Zally

17 november 2010 22:50

Underbara bilder

Britta Hammarström

18 november 2010 10:09

Jag blir så glad varje gång jag lyckas få ut några bra bilder - av sisådär en 100-120 stycken:0)
Men det är ju fördelen med digitalt plåtande.

 
Ulrika

Ulrika

18 november 2010 11:26

Du verkar ju ha fått riktig koll på kameran =) Vår "värstingkamera" (Nikon D80) ligger ff på hyllan å väntar på lagning (den ballade ur i juli -09...) Din hand lät mkt värre än min =O min e ganska ok eftersom jag ändå äter febernedsättande hela veckan lång... och ja, det får jag ;)
Krama släkten från lilla Lo!

http://sagogarden.bloggagratis.se

Britta Hammarström

18 november 2010 13:22

Voltaren har fixat till handen riktigt skapligt.
Los kram är framförd :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards