Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Britta Hammarström - 14 juli 2012 18:43

...klockan är 18 44 och det har inte regnat på hela dagen!  Riktigt trivsamt, normalsvenskt sommarväder hela lördagen!

Lat morgon.....

Strosade runt i trädgården efter frukost och plockade bl a  smultron - bjussade ner Birgitta, Nadja och Bobby på förmiddagsfika med glass och sagda bär - gott!!! De vita smultronen heter - har jag lärt mig - Fragaria Vesca.

 


 


Innan birgitta och flattarna anlände, gjorde de tre småbrudarna sin vanliga "snyltrunda", d v s  snaskade i sig de krusbär som fortfarande är nåbara

 

vittjade de smultronplantor som de kommer åt


 


och när jag plåtade de första mogna hallonen....



 


...passade Bitte på att sno det ena, fast kameran i telefonen hann inte riktigt med   


 



Bitte måste ha skvallrat, nu scannade alla tre hallonbuskarna ...

 


Har tagit upp det första potatisståndet - räcker fint till min middag! Ska man nu äta potäter (vilket jag annars inte gör numera), så ska man äta färskpotatis.



Birgitta passade på att träna lite lydnad med Nadja på min "appellplan" utanför tomten, lite fjärrdirigering och vittringsapportering - alltid bra att träna på olika platser.


     






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards