Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Britta Hammarström - 7 juli 2012 19:48

När jag satt i klubbstugan i dag och pratade med två ladies från annan BK i Skåne - de tävlade också rally - fortsättning i går, fick jag klart för mig att ett antal hundar hade haft det jättejobbigt på den banan. Mycket nosande och en del hundar tyckte att vissa ställen var "äckliga" - även domaren hade kommenterat det efteråt.


Hämtade mitt protokoll (som jag faktiskt struntade i i går, de icke godkända får hämta protokollen efteråt), för att se vad avdragen bestod i - jodå, det var nos,nos, nos och någon enstaka "bris" - men det stod faktiskt "trevligt ekipage" som kommentar - sug i dig Bitte   


När Marianne och jag senare tittade på brukslydnaden, som till en del gick på samma ställe som gårdagens rally, såg vi att flera hundar drog i kopplet, drog sig undan eller nosade på det området - undrar vad i hela friden som försiggått där?


Men - det blir ändå anti-nosträning   

Av Britta Hammarström - 7 juli 2012 16:18

Ösregn! Började i morse , men är nu i avtagande. Gick inte bra fär Exi i spåret, som gick i högt gräs på ängsmark (finns ju inte så mycket skog här...) - vi kan sammanfatta det så här - många harar och mycket sk-t var det .

Marianne och jag stod dock och tittade på 4 colliesar som gick lägre-lydnaden, riktigt trevligt att titta på var det och ingen av dem bangade för läggande eller kryp trots regnet.

Rastning av hundar, sen´åkte jag och köpte middagsmat, Marianne ska käka med colliefolket på klubben, men jag hoppar över det och stannar här med vännerna.

Ser ut att bli bättre väder i morgon, dags igen för Marianne och Exi, i lydnadstvåan - mer tumhållning   

Jag plockar ihop och packar bilen i morgon bitti - städning ingår i priset , wow!!! Tar en lite annan väg  till Jönköping, via Malmö och sedan uppåt. Övernattning på samma ställe - Villa Björkhagen - igen och sedan hem,hem,hem......


Collieklubbens fana vajar över Ystads BK

 


Och så här ser det ut - en trevlig klubb !

 


Och som sagt, stooora planer - lika mycket till bakom mig

 



Prispallen rallylydnad nybörjarklass, grupp B. En väldigt glad Tina på delad tredje plats och minsann colliesar på 

första och andra plats -kul!

 


Måste ju ta en vallmobild när man är här nere


Marianne och jag tog en fika och varsin blåbärsmuffins för en timme sedan....

Och dessa tre arma, utsvultna västgötar fick inte en smula.........  

   


Bitte och Stina sover på maten


Ett par bilder från Ekerö som fanns kvar i tillefonen

Vildrosorna ute på fältet doftar så man blir alldeles yr....

   


Den här myrstscken i Jungfrusundsskogen har jag sett växa i alla år, rätt maffig!

 



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards