Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Britta Hammarström - 9 juli 2012 22:27

..med tvätt i min tvättstuga - tvättmaskinen jobbar för fullt - HUR kan det bli så mycket tvätt på bara 6 dagar  

Färden hem från Jönköping gick fint, frånsett ett seeegt avsnitt med vägarbete i höjd med Gränna, tog evigheter att förflytta sig 2km... och en rejäl störtskur efter Norrköping - gick inte att köra mer än max 50km och knappt det...

Höll i sig under ca en mil, sen´var det bara att tuta på. Har lyssnat på en talbok, både på ner- och uppvägen, väldigt bra när man kör ensam, inga som helst problem att hålla sig alert. Problemet är bara om boken (som i det här fallet) är nästan slut när man kommer hem....hmmm, ska man ta en tur runt Ekerö för att höra slutet.....

Näää, det får bli en liten snutt lyssning varje gång man kör, här hemma blir det ju inte så långa sträckor.

Strax utanför Mjölby hittade jag den här väldigt fina rastplatsen - aldrig sett den tidigare - Albacken! Rekommenderas! Där finns en liten trevlig, kombinerad  restaurang/café och present/trädgårdsshop. Man kan käka på rest. eller åka ner till rastplatsen vid Svartån.

 

Vännerna och jag gjorde det senare, jag köpte fika och macka och åkte ner. Vi tog en liten vända, vännerna tankade vatten, fick ett hundkex var och så delade vi på min macka (alldeles för mycket bröd...) Stannade en gång till, Vid Nyköpingsbro, tankade, rastade doggar, tankade doggar - hittade ett nytt ställe att gå på, i litet skogsparti.

Så skönt att vara hemma igen   med lite nya trevliga minnen i bagaget.


Vännerna rusade ut i trädgården - jaaaa! Vårt revir, hurrraaaa!  Snusade runt, käkade krusbär, käkade smnultron,kollade hallonen - nähä, inte klara ännu.... rullade sig, nosade runt igen.....

Efter uppackning tog vi en tur till skogen - det blev en rejäl påse kantareller, på bara en kort stund   .

Det har hänt en hel del i min trädgård sedan förra onsdagen (förutom att gräset vuxit något ohemult - om det inte regnar i morgon, vet jag hur dagen kommer att tillbringas....) Rosorna har dragit igång och en del av pelargonerna har äntligen börjat blomma.

 



G´natt!



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards