Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Ett lugnt...

Av Britta Hammarström - 6 mars 2010 16:42

...och trivsamt årsmöte. 69 deltagare. Tomas Knuutila satt årsmötesordförande och svingade klubban med säker hand. Han kan det här med föreningsteknik !

Jag var imponerad över alla priser och plaketter som delades ut - så många duktiga och vackra hundar!


Det pris som alla berördes mest av, var det pris som en liten kille klev fram och presenterade tillsammans med sin mamma.

Familjen skänker priset till minne av deras älskade Rolex, en collie som bara blev 2,5 år. Rolex fick sluta sina dagar på grund av att hans rädslor var så stora att livet blev ett enda lidande - trots all kärlek från familjen.

Priset delas ut till den uppfödare som har bäst resultat på MH, gällande "orädslor och nyfikenhet" (efter den sammanställning som Kenth Svartberg gjort) "för att vi hoppas att ingen collie skall behöva lida som Rolex gjorde".

Jag kan säga att det var inte bara jag som grät....

I år gick priset till kennel Gemdales, för en kull som föddes 2007- stort grattis - , nästa år går det till någon kull som föddes 2008.


Och minsann - Hippie blev bästa lydnadscollie, med ett snitt på 91,75% - fick SCK:s hederpris!

Tidigare gick kennel Byrilstorps vandringspris till bästa lydnadscollie, men nu har det priset "gått ut", varför SCKinstiftat ett nytt, ett hederspris.

Förutom det som syns på bilden kommer vi att få en tavla med colliemotiv, konstnären jobbar för fullt på den.


  

Förkylningen vill inte riktigt bryta ut, eller också kommer den inte att göra det. Mår bara "uschligt" och det svider i halsen - blähhh.

Nu tar vi det lugnt i stugan i kväll och drar hemåt i morgon förmiddag.


 
 
Ingen bild

Marianne K

6 mars 2010 18:53

STORT Grattis Britta o Hippie till bästa lydn. Collie. Kram från oss på Söderströms väg.

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

6 mars 2010 22:41

Hallå Världens Bästa Britta!!!
Grattis både du och Hippie till bästa lydnad. Jag kan knappt stava till lydnad, men det kanske kommer med åren vad vet välan jag. Jag har varit lite borta från bloggsvängen men är på gång tror jag. Du får klappa om Hippie och resten. Ja både tanter och hundar.
Kram från en tusan till colliepys !!

http://colliepojken.blogg.se

 
Britta

Britta

6 mars 2010 22:51

Tusen tack Snygg-Göte!
Du Göte - looks are allright, but they are not everything - ähh, be matte förklara...
Vet du vad! Jag tycker att någon i din härliga familj ska klura ut var det finns en kurs i rallylydnad och ta med dig på den- det du Göte! Det skulle passa dig!

http://www.oxberget.se

 
Irene

Irene

7 mars 2010 10:26

Grattis! Vad duktiga ni är, allihop!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Bitte

Bitte

9 mars 2010 16:42

Klart att Hippie blev bästa lydnadscollie. Minst! Och möjligen, möjligen faller något av stjärnglansen även på matte (västgötaflickorna muttrar väl nu och hävdar att de lär henne det mesta?). Grattis från hela flocken!

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Britta

Britta

9 mars 2010 18:54

Tusen tack Marianne, Irene och Bitte !

Jo visst - Bitte och Stina har frågat var fetvadden finns.....
Dom orkar inte höööra Hippie tjata om sina pokaaaaler längre :0)

http://www.oxberget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards