Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Å hur har ni det?

Av Britta Hammarström - 2 mars 2010 17:44

Här snöar det.....

Och är kallt.....


Birgitta och jag bestämde "nu jädrans åker vi och roar vännerna". D v s vi tänkte åka till klubben och göra lite "skojsan" med dom, dummies för flattarna och boll-med-snöre till mina tre.

Bara så att dom får röra på sig. Gå och harva på smala stigar, hur kul är det 

Och någon mer avancerad träning är inte heller aktuell.

Gick ut och öppnade förardörren på bilen - inga problem. Gick runt och skulle öppna bakluckan - fastnitad - gick ej att rubba.

Bakdörren gick inte heller att öppna. Jaha så blir det när det är slabb ena dagen och runt -10 nästa dag.

Krånglade mig in via förardörren och halade fram kupévärmaren från baksätet. I med sladden i elurtaget på husväggen och så körde jag värmaren fram och tillbaka utmed bakluckan  på högsta värme. Yes! Dröjde en liten stund och jag fick ta i, men upp gick luckan. Även bakdörren gav med sig.

In med prylar och in med vännerna  i buren. Passade på att ge alla lås en omgång med låsolja.

Började åka mot klubben. Då ringde Birgitta "jag får inte upp dörren till mitt garage,får inte ens in nyckeln i låset,  har provat med tändstickor, men det räcker inte" . Jag vände då och tänkte åka dit med min låsolja, som både smörjer och tinar.

Då hade Birgitta fått rådet av förbipasserande gubbs, att hämta en plastpåse med varmvatten och hålla mot låset. Sagt och hämtat!

Så när jag kom dit hade hon fått i nyckeln i låset, fått upp garageporten och backat ut bilen.

Jag vinkade då  bara och vände bilen mot klubben igen.

Då ringer Birgitta igen "jag får inte ur nyckeln ur låset"......

Nåja, allt löste sig och vi kom till klubben, gick med vännerna i skogen, fikade och "roade" fyrbeningarna som verkligen uppskattade aktiviteterna.


I morgon gör vi om det - frånsett låstrassel   



 
 
Ingen bild

Gunvor

2 mars 2010 19:36

Här kom det en dm. blötsnö i går, som frös på fram mot kvällen. I dag strålande solsken och ett par grader kallt.
Jag har motionerat mig och hundrna med skidåkning ett par veckor. Lördag och söndag bjöd på regn och slask, så det blev en längre promenad i stället. I går var det snöyra och rejält halt väglag, men i dag kom skidorna ut igen. Vilma försöker åka med på mina skidor. Träningen har mest legat på is.
Jag var tvungen att flytta runt bilarna i går, för att vi skulle kunna snöröja, och passade på att smörja lås och lister. Det var nog tur det, för jag skulle till frissan i morse, och då var det rejält kallt igen.

 
Britta

Britta

2 mars 2010 19:55

Så duktig du är som åker skidor Gunvor!!!
Det är något jag upphört med för många år sedan......
Jag kan säkert göra mig illa på så många andra sätt....:0)



http://www.oxberget.se

 
Irene

Irene

3 mars 2010 08:17

Alltså, det här inlägget bara bekräftar det som jag ju alltid hävdat; att bra kvinna reder sig själv! Man står pall mot trilskande lås, frysta garagedörrar och sånt.

Men nog vore det skönt med lite mer upptinade varianter nu?

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Gunvor

3 mars 2010 11:43

Nja, det handlar inte om att vara duktig. Jag hade att välja mellan koppelpromenader på landsväg eller att testa, om jag fortfarande kunde stå på skidorna.Det hade bara blivit för mycket snö för snöpulsning. Det handlar inte om utförsåkning utan åkning på så plan mark som möjligt.
Har varit ute en tur nu. Efte två kalla nätter och mildare temperatur på dagen, har det blivit skare, som gör det betydligt lättare att åka. Hundarna var väldigt glada, när de kunde springa ovanpå skaren. Bra för mig , hundarna och harpaltarna men synd om rådjuren och älgarna.

 
Britta

Britta

3 mars 2010 14:55

Även att åka "på platten" skulle vara en rejäl utmaning för mig i dag :0)
Skaren bar på de upptrampade stigarna i dag - halleluja!
vovvarna sprang lätt "ovanpå" där de i förrgår åkte ner till halsen.
Och harspår såg vi överallt - men som sagt - stackars rådjur och älgar - dom har det svårt nu...
Nu får det väl vara slut snart...

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

peter

3 mars 2010 21:06

Tänk att jag har aldrig upplevt förmågan att fixa saker som könsrelaterad? Jag har alltid känt duktiga killar och tjejer, men också mött manliga och kvinnliga klantskallar.

 
Britta

Britta

3 mars 2010 21:24

Visst är det så Peter :0)
Har just läst ditt intressanta inlägg från Facebook - hör av mig snarast :0)
Svejsan
Britta

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Irene

4 mars 2010 08:02

Peter: jamen precis! Alltså reder bra kvinna sig själv, precis som bra man. Eller bra västgötaspets för den delen.

Och nu var det ju just bra kvinnor som var dagens hjältar här - tillsammans med en och annan vovve.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards