Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Britta Hammarström - 21 mars 2010 21:11

FADERITTAN BESTÄLLDE DETTA???   

Här har det vräkt ner äcklig snö ända sedan...tja...10 30  på förmiddagen.

Janne, ordförande i SKV ringde cirkus 10, vi pratade lite och så sa Janne " Du! Nu vräker snön ner här " (J. bor utanför Katrineholm)

"Jaha, så trist, här kommer inte en flinga....ännu..." sa jag - men bara 30 minunter senare   - VRÄÄÄK!!!

Sökgänget hade bestämt träff kl 12 för lite markeringsträning på klubben. Och vi trotsade det vidriga vädret  - YESS!

Sök-vovvarna fick kort, rolig träning och var väldigt glada för det.

Bitte och Stina fick kort, rolig rally-träning och var glada för det   


Efter fika och snack åkte jag till Sandudden och halkade runt i skogen med vännerna en stund - mer prommis har det inte blivit i dag (förutom en kort runda före söket) - har donat en del på baksidan och då var tjejerna med förståss- grävde bort en del av "Kebnekaise" d v s skyfflade iväg en del av den gigantiska snöhög som skottats ner från garaget,ut på de fläckar som (faktiskt) är barmark. Lyckades lirka loss den sista skarvsladden till de ljusslingor jag haft på baksidan.

Alla ljusslingor utom en är bärgade och inlagda på plats i garaget - väntar nu bara på att en halvmeter is skall ge sig så att jag kan få loss den sista. Vågar inte hacka bort isen - då sabbar jag väl elslingan....


Den här gulliga skylten fick mandrom av dotter Elisabeth   - inköpt på Crufts.



  

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards