Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Fungerade...

Av Britta Hammarström - 16 april 2010 10:36

...utmärkt med plaströren i "trisshålen". El-haren (eller det kanske är El Haren, månne den icke är svensk :0) ) svischade på precis som den ska och linan lindade upp sig perfekt på spolen - alltid en rysare innan detta är kollat   

När vi var klara  (vilka pärlor ni är Magnus och Conny) och hade kånkat ner materialet igen - det är inga lätta grejor....

tog jag med mig vännerna och en kratta och gick upp och krattade hela banan omsorgsfullt - här ska inte bli stopp p g a kottar och löv minsann!


Efter genomgång av tvåan med  en glad Hippie, åkte vi hem och käkade lunch.

Gjorde sedan en rallybanan utanför tomten och Stina och Bitte fnittrade runt - man skulle antagligen kunna hålla på hur länge som helst med den träningen   


Ägnade resten av dagen åt att (i stort sett) avsluta vårstädningen im garten. Gödslade mina rhododendron och hortensior - regnet på kvällen och natten kom verkligen som på beställning.

"Gödslade mina"..... Jo det låter nåt´  

Nu är ju inte min trädgård precis något Sofiero.....  men jag har några hortensior som, till min stora glädje, klarar varje vinter och växer till sig mer och mer.  Rhododendronbuskarna - finns två på baksidan o ch en pytteliten på framsidan - verkar det också finnas liv i och rätt mycket blomknopp. Var lite orolig för den större, många bruna blad och den såg "trött" ut, men vi får se vad min vattning, gödsling och regnet kan åstadkomma - knepiga typer det där   


I morgon kommer Bittes dotter Hilma med husse Pete, från Helsingfors!  Åh, så roligt det ska bli att träffa henne - undrar mycket om hon kommer ihåg mig - mamma Bitte kommer hon säkert ihåg.


Nej, det duger inte att sitta här och tramsa - dags att fixa det sista inför söndagens övningar - MH för västgötar på Mälarö BK.



 
 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

16 april 2010 17:48

Tjingeling Britta!!!
Tänkte bara säga trevlig helg på dig.
Matte och husse hälsar!!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Ingen bild

Britta

16 april 2010 18:39

Tack detsamma Snygg-Göte!
Lämnar en extra hälsning på din blogg!

 
Ingen bild

Marianne K

17 april 2010 18:55

Denna hare har det varit kajko på så mycket att man undrar om det inte gått troll i den. Hoppas trollen är borta nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards