Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Britta Hammarström - 29 mars 2010 18:22

Jo, vi sov rätt länge efter "första uppstigandet".

Skyfflade runt lite snö på tomten. Glodde surt på avloppet i tvättstugan - stopp! Inte tvärstopp men tillräckligt för att det skall flöda över när tvättmaskinen går. Donade med propplösare för ca en vecka sedan - så blev det helt ok några dagar, men nu är det kört igen.

En kvalificerad gissning..... hundhår  

Ringde hundpolaren Danne i går - "han som lägger ner rör" - och som också är den som dragit om alla mina rör under huset. Danne kommer i morgon kväll och tar hand om´et.


Promenad på golfbanan vid klubben - jojmensan! Nu kan man gå kors och tvärs - tralala!

Träning med alla tre vännerna.

Hemma igen tog jag fram krattan och städade lite på de bara fläckarna på baksidan. Hur det nu går till så blir det lite pinnrester, bitar av leksaker m m som ligger och skräpar - bort!

Krattningen bevakades av alla tre brudarna....

Lite sanering av sagda brudar, sedan fick de gå in - själv tog jag mig an bilen - nu kan man stå på gången och tvätta den igen!

Lite eftermiddagsfika och så kastade jag mig över snabelmonstret - till vännernas rytande förtjustning   Här får man verkligen tala i klartext varje gång för att få dom att ge f-n i den.

Bitte blir allt smalare och dammsugarpåsen allt fetare.....

Har nu ägnat en bra stund åt årsmötesprotokollet från i lördags, men känner att hela örker jag bara inte i dag.


Nu får det vara nog jobbat för i dag - middag, titta på Arn och lite till - sedan kommer vi att sova gott.






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards