Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Britta Hammarström - 25 mars 2010 18:19

...fått några våfflor i dag? Det har jag - blev bjuden till Helgö på the´med våfflor i eftermiddags.

Stina och Bitte fick sin utlovade aktivering mitt på dagen, vi tog också en rätt lång tur runt golfbanan - det går att snirkla sig fram på diverse stigar och grusvägar - att gå rakt över golfbanan är fortfarande helt omöjligt.


På Helgö blev det naturligtvis först valptitt. Nu har gänget tagit sig ur valplådan och håller som bäst på att utforska och bekanta sig med resten av rummet.


Fyra av fem på äventyr - den femte satt under min stol.

  


Kolla!! Jag kan stå och käka!

  


Valparna "äter ute" - mamma Exi serverar ett mål utanför valplådan.

  


Världens goaste Örnie - ser ut så här när han tankat vatten.

  


Flickorna har alla tre gottat ner sig i sängen bakom mig - bäddat lite först....

  


Nu ska jag packa lite inför resan till Götene.



Av Britta Hammarström - 25 mars 2010 10:39

..i DN om den skjutna björnhonan i Dalarna. Honan skadeskjöts och fick avlivas, hon  hade mjölk i juvren, tre ungar hittades och fick även de skjutas.

En version är att de som sköt uppträtt undvikande och "mystiskt", en annan är att de varit på skidtur, blivit överraskade av björnen, anfallna och skjutit i självförsvar.


För björnhonan och hennes tre ungar är det av mindre vikt vilken version som är sann....

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards