Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Britta Hammarström - 23 mars 2010 19:46

Jo, i dag har jag varit lite sur -   - men det har gått över nu    Jag brukar inte orka hålla på och sura så länge - tar för mycket kraft och tid.


Först var det ju vädret........

Blajsnö!!! Som tacknämligt ändå övergick i duggregn så småningom - har gjort en del åt snötäcket - MER SÅNT ´!

Åkte till verkstan´med bilen, och promenerade hem med vännerna.


Posten kom - jag har väntat och väntat, på tidningen (Västgötaspetsen) som jag lämnade till tryckaren 3/3 och som tryckaren meddeladt att posten fått i början på förra veckan.


  Ingen tidning i dag heller!!! Kastade mig på telefonen, fick tag i min "tryckar-kontakt" (låter nåt va...) som lät alldeles hjärtängslig när jag sa att ingen blaska dykt upp. Skulle genast kolla på sitt håll. Fick så telefon från kassören Ewa som bor i Västerås-trakten - hon hade fått både sin egen tidning och över-exen från tryckeriet.

*Lättnadens suck*  Alltså är den ute, bara att hoppas att de flesta medlemmarna fått den i dag.

Så nu är alles in ordnung - man får ju magkramp när tidningen inte kommer någotsånär i tid. Har man väl lämnat manus ifrån sig så tappar man ju liksom kontrollen över vad som händer.


Verkstan´ringde - jo, det var så att bromsbackarna till handbromsen hade lossnat och måste bytas........

Och det kostar??????  med servicen 6.600:-     


Där blev det ju lite surt igen......


Men inget att göra åt, bara att vissla en stump, och klafsa iväg med vännerna till verkstan´och lösa ut Trofast - som i övrigt var väldigt frisk och kry - inte en enda anmärkning på serviceprotokollet.







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards