Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Britta Hammarström - 12 mars 2010 17:36

...men har fortfarande behov av näsdroppar - inte för att jag är särskilt snorig (om vi nu skall vältra oss i äckliga intimiteter) utan fastmer för att jag är "trång i roten".

"Ingen nyhet" hör jag en kör hojta    Ja ja, men frånsett det så är det så här varje gång jag blir förkyld, snuvan ger sig men det är fortfarande så att säga  trångt i rören  ett bra tag. Att sova utan näsdroppar är inte te´å´tänke´på - då skulle jag få stå och sova.

Äh, det ger sig om några dagar.


Ljuvlig dag weatherwise - åkte med glatt sinne till klubben och träffade alla polarna. Det tränades i alla hörn och kanter på klubben, sök i skogen, rallylydnad, kontakt och lite lydnad på planen - där det faktiskt går att knalla runt rätt obehindrat nu.

Trivsamt "fika med snack". 

Efter träningen åkte Birgitta och jag till Helgö för valpinspektion - vi har hållit oss tills nu - krampaktigt   


Exis puppor är nu 12 dagar och inte så värst mycket att gulla med ännu, inte att ta i heller, men man kan sitta där och titta med huvudet på sned och ett fånigt leende i fejset   

Mamma Exi är duktig, sköter sina småttingar lugnt och fint, är vaksam på minsta pip och tittade på oss när vi satte oss vid valplådan - "det är helt ok att ni är här, det är helt ok att ni beundrar dom, men ni är fullständigt på det klara med att de är mina -  eller hur"?

 

Valphög

Som ibland delar sig i tre     plus två  

Men Exi - stryp inte den lille gossen.....

  

 


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards