Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Britta Hammarström - 6 mars 2010 16:42

...och trivsamt årsmöte. 69 deltagare. Tomas Knuutila satt årsmötesordförande och svingade klubban med säker hand. Han kan det här med föreningsteknik !

Jag var imponerad över alla priser och plaketter som delades ut - så många duktiga och vackra hundar!


Det pris som alla berördes mest av, var det pris som en liten kille klev fram och presenterade tillsammans med sin mamma.

Familjen skänker priset till minne av deras älskade Rolex, en collie som bara blev 2,5 år. Rolex fick sluta sina dagar på grund av att hans rädslor var så stora att livet blev ett enda lidande - trots all kärlek från familjen.

Priset delas ut till den uppfödare som har bäst resultat på MH, gällande "orädslor och nyfikenhet" (efter den sammanställning som Kenth Svartberg gjort) "för att vi hoppas att ingen collie skall behöva lida som Rolex gjorde".

Jag kan säga att det var inte bara jag som grät....

I år gick priset till kennel Gemdales, för en kull som föddes 2007- stort grattis - , nästa år går det till någon kull som föddes 2008.


Och minsann - Hippie blev bästa lydnadscollie, med ett snitt på 91,75% - fick SCK:s hederpris!

Tidigare gick kennel Byrilstorps vandringspris till bästa lydnadscollie, men nu har det priset "gått ut", varför SCKinstiftat ett nytt, ett hederspris.

Förutom det som syns på bilden kommer vi att få en tavla med colliemotiv, konstnären jobbar för fullt på den.


  

Förkylningen vill inte riktigt bryta ut, eller också kommer den inte att göra det. Mår bara "uschligt" och det svider i halsen - blähhh.

Nu tar vi det lugnt i stugan i kväll och drar hemåt i morgon förmiddag.


Av Britta Hammarström - 6 mars 2010 08:47

God morgon!

Här sitter vi, vännerna och jag, i vår komfortabla stuga, har just avslutat frukosten.

Vädret är fullständigt bedövande vackert.

Bettan, Mia och Kerstin kom upp några timmar senare än jag - arbetande folket.....

Litet samkväm i min stuga, vi sippade lite rödtjut och kläkade ost och kex. Alla var rätt trötta så kl 23 var det g´natt, g´natt.


Nu skall jag palta på mig och ta vännerna på en ordentlig rastning före mötet - vet inte riktigt var, men det löser sig nog. Hittills har vi bara gått runt på området - inte fullbelagt om vi säger så   

Vi smög oss ut vid 6-blecket i morse, men det blev bara "snabbtoa", nu måste dom (och jag ) få röra lite mer på sig.

Resan upp gick helt problemfritt, snustorra vägbanor hela vägen.

Förkylningen håller sig ännu i brösthöjd så att säga, lite hosta och svid i halsen. Bettan däremot är totalsnuvig stackarn´.


Innan vi går ut skall jag gratulera dottern, som fyller år i dag. De tre brudarna  bor i stugan intill.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards